АКАДЕМІЧНА ТА ПРОФЕСІЙНА ПІДТРИМКА ЗДОБУВАЧІВ СТУПЕНЯ ДОКТОРА ФІЛОСОФІЇ У КОНТЕКСТІ УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ ДОКТОРСЬКОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ ВІЙНИ
PDF (English)

Ключові слова

докторська освіта, академічна культура, розвиток академічної та дослідницької ідентичності молодих дослідників, вчені у кризових ситуаціях. doctoral education, academic culture, doctoral students’ academic and researcher identity development, doctoral students at risk.

Як цитувати

FAST, O. L. (2024). АКАДЕМІЧНА ТА ПРОФЕСІЙНА ПІДТРИМКА ЗДОБУВАЧІВ СТУПЕНЯ ДОКТОРА ФІЛОСОФІЇ У КОНТЕКСТІ УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ ДОКТОРСЬКОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ ВІЙНИ. АКАДЕМІЧНІ СТУДІЇ. СЕРІЯ «ПЕДАГОГІКА», (4), 108-113. https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2023.4.15

Анотація

Академічне залучення та підтримка вразливих категорій учасників освітнього процесу є ключовим питанням освітньої політики у ЄС та в усьому світі. У цьому контексті дослідження зосереджено на пошуку відповідних рішень щодо прогалин у зміцненні спроможності докторської освіти на інституційному та національному рівнях в Україні, насамперед через недооцінювання її суспільних вимірів, а також на синхронізації українських практик з європейською політикою та стандартами. Важливо здійснити наукові та прикладні рефлексії корисних ініціатив у зарубіжних країнах щодо інтеграції цінностей стійкості та сталості в академічний, дослідницький супровід молодих науковців, покращити їх залученість через розвиток інклюзивної та привітної культури в академічному середовищі, яка заохочує повагу, підтримку та наставництво. У контексті євроінтеграційних стратегій реформування української системи підготовки докторів філософії авторами розроблено зміст вибіркових освітніх курсів, що, передбачається, сприятиме міжгалузевому діалогу в рамках адженди сталої, згуртованої та мирної Європи. Це забезпечить важливий контекст для просування нового типу академічної культури в українському академічному середовищі – культури соціальної відповідальності університету, яка надає пріоритет людським цінностям і враховує реальні потреби молодих дослідників, забезпечує їх академічну та соціальну підтримку у кризових обставинах професійного та особистого життя. Все більш гостро постають питання соціальної підтримки вразливих категорій здобувачів освіти докторського рівня – біженців, внутрішньо-переміщених осіб, студентів, що залишилися на територіях, близьких до зони бойових дій, докторантів у кризових життєвих ситуаціях та інші категорій.

https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2023.4.15
PDF (English)

Посилання

Cameron, K. (2008). A process for changing organizational culture. In T. G. Cummings (Ed.), Handbook of organizational

development (pp. 429–445). Sage Publishing.

EUA – European University Association, 2022. Inspireurope Recommendations Expanding Opportunities in

Europe for Researchers at Risk. Brussels: Inspireurope – Initiative to Support, Promote and Integrate Researchers at Risk

in Europe.

EUA briefing, April 2022. Impact of the Russian Federation’s invasion of Ukraine on the Ukrainian higher education

sector. Brussels.

European Commission / EACEA / Eurydice, 2022. Supporting refugee learners from Ukraine in higher education

in Europe. Eurydice report. Luxembourg: Publications Office of the European Union.

Guerin, C., & Green, I. (2015). They’re the bosses’: Feedback in team supervision. Journal of Further and Higher

Education, 39(3), 320–335. https://doi.org/10.1080/0309877X.2013.831039

Halse, C. (2011). ‘Becoming a supervisor’: The impact of doctoral supervision on supervisors’ learning. Studies in

Higher Education, 36(5), 550–579. https://doi.org/10.1080/03075079.2011. 594593

Nerad, M. et al (eds), (2022). Towards a Global Core Value System in Doctoral Education. London: UCL Press.

https://doi.org/10.14324/111.9781800080188

Szadkowski, K. (2014). The Long Shadow of Doctoral Candidate Status. Case Study – Poland, Social Work &

Society. Volume 12, Issue 2, 1–17.