Анотація
У статті розглянуто та проаналізовано найбільш значущі пріоритети навчання гри на фортепіано майбутнього вчителя музичного мистецтва. Акцентовано на важливості фортепіанної гри у професійній підготовці майбутнього музиканта. Актуальність теми дослідження зумовлена жорсткими вимогами суспільства до підготовки висококваліфікованого вчителя нової української школи. Методологічні засади обраного аспекту вивчення ґрунтуються на психолого-педагогічних основах та принципах фахової підготовки спеціаліста, оскільки сучасна освіта трансформується зі знаннєво-орієнтованої на практико-орієнтовану. Суттєвим методологічним підґрунтям дослідження є опора на обґрунтовані в науці діяльнісний, особистісно орієнтований та компетентнісний підходи у підготовці фахівця освіти. Новизна дослідження полягає в тому, що розкрито поліфункціональність впливу навчання гри на фортепіано у професійній підготовці майбутнього вчителя. Акцентовано на взаємозв’язку психолого-педагогічного та спеціально-музичного аспектів професійної підготовки майбутнього фахівця та ролі навчання гри на фортепіано у цьому процесі. На основі аналізу наукового фонду та досвіду роботи з означеної проблеми виокремлено ключові параметри змін у навчанні гри на фортепіано у зв’язку з еволюцією технічних можливостей, виконавських вимог, інтерпретації музики. З’ясовано, що навчання гри на фортепіано майбутнього вчителя музичного мистецтва орієнтоване не лише на вдосконалення виконавської майстерності, а й на виховання особистості, на формування музично-естетичної компетентності. В цілому акцентується на потенційних можливостях навчання гри на фортепіано в естетичному вихованні. Безперечно, викладач фортепіанно повинен успішно реалізовувати як дидактичну, так і виховну функцію, оскільки навчання гри на фортепіано має поліфункціональний вплив у фаховій підготовці майбутнього вчителя. У статті зроблено виважені висновки про значущість гри на фортепіано у професійній підготовці вчителя музичного мистецтва та естетичному вихованні. Окреслено перспективи подальших досліджень.
Посилання
Барановська С. Структура музичної самоосвіти майбутнього вчителя. Збірник наукових праць. Серія «Педагогіка». Кам’янець-Подільський національний університет. Кам’янець-Подільський, 2008. С. 205–207.
Павленко О. Зміст і структура музично-естетичних орієнтацій. Проблеми педагогічних технологій. Вип. 1. Луцьк, 2002. С. 77–82. 3. Попович А. Педагогічні особливості формування естетичної культури молодших школярів. Збірник наукових праць. Серія «Педагогіка».Кам’янець-Подільський національний університет. Кам’янець-Подільський, 2008. С. 233–236.
Ростовський О. Я. Професійна підготовка майбутніх учителів музики: проблеми і перспективи. Наукові записки.Серія «Педагогіка». № 2. Тернопільський державний педагогічний університет. Тернопіль, 2001. С. 15–22.
Сухомлинський В. О. Вибрані твори в 5 т. Т. 3. Народження громадянина. Київ : Радянська школа, 1977. С. 203–508.