Анотація
У статті досліджується питання змісту професійної компетентності викладача хореографічних дисциплін у закладах вищої освіти, а також значення досліджуваного утворення у процесі здійснення педагогічної діяльності педагога-хореографа. Автором розглядаються знання та вміння викладача хореографічних дисциплін як складові компоненти його професійної компетентності. Окреслюється питання самоактуалізації педагога як запоруки успішного процесу його професійного розвитку. У статті автор розмежовує такі поняття, як: компетенція, компетентність, професійна компетентність, професійна компетентність, професійна компетентність викладача хореографічних дисциплін. Автор дає таке визначення професійній компетентності викладача хореографічних дисциплін: це – специфічний педагогічний феномен, який визначається особливостями мистецько-педагогічної діяльності, своєрідністю її завдань, перевагою художньо-творчих форм практичної роботи та специфічними методами мистецької освіти. Педагог-хореограф повинен поєднувати у собі такі складові, як: педагог-постановник та балетмейстер-репетитор, уміло підтримувати зусилля здобувачів освіти та стимулювати їх ініціативу. Таким чином, професійна компетентність у процесі хореографічної діяльності педагога повинна базуватися на таких положеннях: – здійснення художньо-естетичного виховання студентської молоді на гуманістичних засадах; – формування найважливіших складових естетичного розвитку, що виступають необхідною умовою виховання їх естетичної культури; – використання методів стимулювання імпровізаційної активності та її творчих проявів; формування ціннісного ставлення до мистецтва хореографії, основу якого визначають ціннісні орієнтири, смаки та ідеали; – розвиток повноцінної, психічно та фізично вільної особистості студента; – розвиток художньо-творчих здібностей, а саме: естетичного смаку, уяви, мислення, виховання інтересу до хореографічної діяльності, культури поведінки, позитивного ставлення один до одного тощо.
Посилання
Гончаренко С. В. Український педагогічний словник. Київ, «Либідь», 1997. 376 с.
Груць Г. Особистість і професійна компетентність педагога в сучасній освіті. Матеріали Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції 22 травня 2020 року Професійна компетентність учителя Нової української школи: формування, розвиток та у досконалення. Тернопіль, 2020. С. 7.
Крacoвcькa O. O. Фoрмувaння професійної компетентності майбутнього вчитeля початкової шкoли в гaлузi мистецької ocвiти. Пcихoлoгo-пeдaгoгiчнi основи гуманізації нaвчaльнo-вихoвнoгo прoцecу в школі тa ВНЗ: збiрник наукових прaць. Рiвнe: РВЦ МEГУ iмeнi академіка Cтeпaнa Дeм’янчукa. 2016. № 1 (15). C. 39–49.
Хоружа Л., Братко М., Котенко О., Мельниченко О., Прошкін В. Компетенції викладачів вищої школи в добу змін: діагностика та аналітика. Київський ун-т імені Бориса Грінченка Київ, 2018. 92 с.
Schwertel. Uta. How the DEVELOP system supports your career develop ment|/ URL: http://develop-project.ua/ news/how-develop-supports-career-development