ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ТВОРЧОГО ПОТЕНЦІАЛУ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ХОРЕОГРАФІЇ
PDF

Ключові слова

потенціал, творчий потенціал, студент-хореограф, мотивація, знання potential, creative potential, student-choreographer, motivation, knowledge

Як цитувати

СТЕПАНЮК, І. В. (2021). ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ТВОРЧОГО ПОТЕНЦІАЛУ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ХОРЕОГРАФІЇ. АКАДЕМІЧНІ СТУДІЇ. СЕРІЯ «ПЕДАГОГІКА», (1), 80-86. https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2021.1.11

Анотація

Статтю присвячено виявленню особливостей формування творчого потенціалу майбутнього вчителя хореографії у закладах вищої освіти. Розглянуто сприятливі педагогічні умови для формування та розвитку знань, умінь і нави- чок у студентів-хореографів. Проаналізовано зміст головного понятійного апарату та виявлено етапи формування творчого потенціалу майбутніх вчителів хореографів. Виокремлено мотиваційний, змістовний та практичний етап. Розглянута структура творчого потенціалу, яка складається з мотиваційного, стильового та інструментального бло- ків. Висвітлено та розглянуто необхідні професійні вимоги до майбутнього вчителя хореографії. Окреслено спе- цифіку напрацювання особистості професійних якостей викладача. Визначено, що для ефективного формування творчого потенціалу особистості необхідним є комплексний розвиток індивідуально-творчих та діяльнісно-творчих здібностей майбутніх викладачів з хореографії. Для ефективного формування творчого потенціалу студентів в закла- дах вищої освіти потрібно створювати педагогічні умови, котрі будуть націлені на вдосконалення хореографічних, творчих, педагогічних та інтелектуальних здібностей на тлі цілеспрямованої позитивної мотивації. Виокремлено основні положення представлених у науковому полі мистецької освіти досліджень, які акцентують увагу на необхід- ності забезпечення збалансованості професійної підготовки майбутніх учителів хореографічного мистецтва, поси- лення її педагогічної спрямованості, що посідає ключові позиції у процесі стимулювання розвитку професійного інтересу до педагогічної діяльності у студентів хореографічного фаху. Важливим показником реалізації творчого потенціалу майбутнього вчителя можна назвати його спроможність виразити себе і знайти індивідуальне вирішен- ня, втіливши його у результаті фахових дій навіть репродуктивного, виконавського характеру. Майбутні хореографи в процесі самореалізації свого творчого потенціалу розвиваються, створюючи власні інтегровані схеми різних типів, а саме: синтезу загальних знань, які вони отримують з різних джерел; оформлення їх в систему з метою використан- ня в хореографічній практиці, у процесі розв’язання теоретичних та практичних завдань.

https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2021.1.11
PDF

Посилання

Бойко О.С. Історіографія української хореографічної культури: сучасний стан та проблеми. Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв: наук. журнал. 2020. №4, С. 94–98.

Герц І.І. Історія розвитку професійного відбору у системі хореографічної освіти. Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв: наук. журнал. 2020. № 2, С. 140–145.

Калашник С. Професійне формування майбутнього вчителя хореографії засобами систематичної творчої діяльності. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2019. № 4 (88), С. 51–62.

Куценко С. Комплексний розвиток індивідуально-творчих та діяльнісно-творчих здібностей студентів-хореографів на заняттях з народно-сценічного танцю. Актуальні питання гуманітарних наук. 2020. № 29. Т. 3, С. 133–139.

Максименко В. Особливості формування ходожньо-творчого досвіду в системі фахової підготовки майбутнього вчителя хореографії. Молодь і ринок. 2020. №6-7, С. 167–172.

Медвідь Т.А. Компетентнісні засади професійної підготовки майбутніх хореографів у класичному університеті. Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтва. Серія: Мистецтвознавство. 2018. № 2, С. 234–238.

Пейчань Я. Проблема педагогічної спрямованості професійної підготовки майбутніх учителів хореографічного мистецтва в сучасних наукових розвідках. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2019. №9 (93), С. 310–325.

Мартиненко О.В. Розвиток творчого потенціалу майбутніх фахівців мистецьких дисциплін як фактор їх професійної самореалізації: колективна монографія. Мелітополь, 2019. 361 с.

Селенко О.О. Етапи формування творчого потенціалу майбутніх хореографів. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. 2019. №155, С. 122–126.

Червонська Л.М. Особливості професійної підготовки студентів-хореографів в умовах сучасної вищої школи. Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки. 2018. № 1, С. 255–259.