Анотація
Стаття досліджує використання акмеологічних технологій у навчанні англійської мови як потужного інструменту для розвитку навчальної мотивації учнів. Акцентовано на максимальному розвитку особистості при залученні акмеологічних технологій в освіті, що є основною метою педагогічної діяльності. Розглянуто вплив акмеологічних технологій на створення умов для розкриття потенціалу кожного учня, зокрема через інтеграцію інноваційних педагогічних підходів, здатних стимулювати навчальний процес. Визнано, що акмеологічні технології сприяють формуванню в учнів позитивного ставлення до навчання, адже створюють сприятливе емоційне середовище, де учні відчувають себе комфортно. Враховуючи високий темп змін у сучасному світі, установлено важливість відповідності педагогічних методів викликам часу й сприяння розвитку не тільки когнітивних навичок, а й емоційних та соціальних компетенцій учнів. Окреслено причини, чому саме ігрові та тренінгові технології, метод проєктів і особистісно зорієнтоване навчання є ефективними акмеологічними підходами в освіті. Простежено гармонію поєднання інноваційних педагогічних підходів з акмеологічними принципами, такими як розвиток особистості, стимулювання когнітивної та емоційної активності, а також сприяння самореалізації учнів. Виокремлено ігрові технології та тренінги, що розвивають креативне мислення і комунікативні навички, а метод проєктів дає можливість учням самостійно працювати над завданнями, що сприяє розвитку критичного мислення та навичок командної роботи. Встановлено, що особистісно зорієнтоване навчання є одним із ключових аспектів акмеологічних технологій, яке спрямоване на розвиток кожного учня з урахуванням його індивідуальних особливостей. Розглянуто, як цей підхід дозволяє врахувати рівень підготовки учнів, їхні інтереси, здібності, схильності та потреби. Опрацьовано приклади практичного застосування акмеологічних технологій, зокрема таких, як лексичні ігри та проєкти, тренінгові заняття та інтерактивні онлайн-платформи. Акцентовано, що впровадження застосунків Quizlet, Kahoot або Padlet, дозволяє урізноманітнити навчальний процес, роблячи його динамічним і цікавим для учнів. Підкреслено, що ефективність використання акмеологічних технологій значною мірою залежить від професійної підтримки вчителя. Учитель виступає не лише джерелом знань, а й наставником, який надихає учнів, допомагає їм долати труднощі й досягати успіху. Окреслено, що створення відкритого та підтримуючого навчального простору є невід'ємною складовою акмеологічного підходу. Такий простір дозволяє учням відчувати себе комфортно, брати активну участь у навчанні, виражати власні думки й демонструвати прогрес. Визначено, як акмеологічні технології сприяють формуванню позитивного ставлення до навчання, що в свою чергу стимулює мотивацію та забезпечує глибше засвоєння матеріалу.
Посилання
Авдимирець Л. Акмеологічна модель навчання як засіб формування успішної особистості // Історія України. (Шк. світ). 2012. № 9/10. С. 13-15.
Бех І. Д. Особистісно орієнтований підхід: науково-практичні засади. Виховання особистості: Навчально-методичний посібник: У 2 кн. Кн. 2. К.: Либідь, 2003. 344 с.
Інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення іноземних мов. Лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України 1/9-426 від 01.06.2012 «Щодо інструктивно-методичних рекомендацій з базових дисциплін».
Кончович К. Т. Формування готовності майбутніх вчителів-філологів до педагогічного спілкування засобами тренінгових технологій. Рівне: НУВГП, 2016. 20 с.
Кузьменко Л. Учитель у суспільстві знань (акмеологічний підхід). Освіти і управління. 2013. № 1/2. С. 17-22.
Сидоренко В. В. Педагогічна майстерність учителя української мови та літератури в системі післядипломної освіти: акме-синергетичний аспект: термінологічний словник-довідник / автор-укладач В. В. Сидоренко. Донецьк: Витоки, 2013. 100 с.
Шапотюк Т. Ігрова діяльність у методиці викладання англійської мови / Т. Шапотюк. Науковий вісник Миколаївського національного університету імені В.О. Сухомлинського. Серія «Педагогічні науки». 2016. № 1 (52). С. 217-220.