Анотація
Стаття спрямована на визначення та характеристику політики Европейського Союзу в контексті професійної освіти. Окреслено сутність та концепцію освітньої політики ЕС у рамках специфіки формування загальних політик Європейського Союзу. У статті окреслено сутність та значення освітньої політики ЕС у розрізі специфіки процесу формування єдиної спільної політики европейського співтовариства. Розглянуто нормативно-правові засади забезпечення формування освітньої політики ЕС. Політика Европейського Союзу у галузі освіти обумовлює можливості европейського громадянина і впливає на перспективний вибір шляхів та засобів особистості при вирішенні проблеми майбутньої професії, навчання, професійного розвитку, мобільності тощо. Освітня політика Европейського Союзу – це комплексний внутрішньополітичний феномен, що відображає спільну мету – створити можливість для об’єднання зусиль 27 держав-членів для утворення та розбудови єдиного освітнього простору, а також взаємодії інститутів системи освіти на засадах принципу субсидіарності, який гарантує дієвість національних політик у галузі освіти. У статті розкрито взаємозв’язок між освітньою політикою національних держав і діями, які здійснюють інститути країн европейського співтовариства. Здійснено аналізу взаємозв’язку з конкретними проблемами і політичними ініціативами Европейського Союзу у галузі освіти і навчання, а також пов’язаних із соціально-економічними змінами та процесами европеїзації. У статті використовуються концепції европейських досліджень, а також поняття публічної політики та освітньої політики. Вивчення розвитку освітньої політики ЕС, розгляд її інституційної структури та ролі на сучасному етапі, визначення особливостей становлення та впровадження освітньої стратегії ЕС становить інтерес для вітчизняної науки в умовах державної стратегічної зорієнтованості на європейську спільноту, приближення до її економічних, освітніх та соціальних стандартів. Основним висновком даного дослідження є усвідомлення того, що ЕС має свою власну освітню політику, яка фокусується на соціально-політичних цілях і цінностях.
Посилання
Краєвська О. Освітня політика Європейського Союзу: становлення та механізми реалізації. Вісник Львівського ун-ту. Серія Міжнародні відносини. 2011. Вип. 28. С. 53–65.
Локшина О. І. Етапи розвитку стратегії Європейського Союзу у галузі освіти. Інформаційні технології і засоби навчання. http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/viewFile/272/258
Маастрихтський договір. Енциклопедія історії України: Т. 6 Ла-Мі. Київ. В-во «Наукова думка», 2009. 790. URL: http://www.history.org.ua/?termin=Maastrihtsky_dogovir
European Council, Lisbon European Council 23 and 24 March 2000. Presidency conclusions. European Parliament. URL: https://www.europarl.europa.eu/summits/lis1_en.htm
The Lisbon Strategy 2000 – 2010. An analysis and evaluation of the methods used and results achieved: Final report. European Parliament URL: https://www.europarl.europa.eu/document/activities/cont/201107/20110718ATT24270/20110718ATT24270EN.pdf
Communication to the Spring European Council. Working together for growth and jobs. A new start for the Lisbon Strategy (Communication from President Barroso in agreement with Vice-President Verheugen). Commission of the European Communities, Brussels, 2.2.2005 COM (2005) 24 final URL: https://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=COM:2005:0024:FIN:EN:PDF
The history of European cooperation in education and training. Europe in the making – an example. Luxembourg: Office for Official Publications of the Europe an Communities, 2006 URL: http://biblioteka-krk.ibe.edu.pl/opac_css/doc_num.php?explnum_id=301
The concrete future objectives of education systems. Report from the Commission. COM (2001) 59 final, 31 January 2001 Access mode: http://aei.pitt.edu/42877/
Treaty establishing the European Community (Articles 149 to 150). http://europa.eu.int/eur-lex/lex/en/treaties