Анотація
У статті розглянуто проблему здоров’язбереження учнів закладів середньої освіти під час вивчення окремих навчальних тем з предмету «Географії» через активізацію фізичних рухів при викладанні основного матеріалу уроку. Мета роботи – створення шаблонів різних видів рухової активності, які відповідають тематиці навчальної програми курсу географії для учнів 8 класів закладів середньої освіти. Актуальним питанням є навчання вчителів креативним підходам до вивчення методики викладання шкільних предметів з використанням міжпредметних зв’язків. Активне впровадження у повсякденне життя цифрових ґаджетів, соціальних мереж, Інтернету призводить до різкого зменшення рівня фізичної активності та здоров’я дітей і підлітків. Ігрова форма проведення навчальних занять надає можливість доповнити недостатню рухову активність, задіяти рухову та м’язову пам’ять, підняти рівень зацікавленості учнів у засвоєнні певної теми уроку. В роботі основна увага приділяється поєднанню засобів і методів викладання шкільного предмету «Географія» із засобами збереження здоров’я учнів через фізичну активність. Наводяться декілька варіантів рухових активностей до тем «Топографічні карти» та «Тваринний світ України» з методикою їх підготовки та описом ходу проведення у відповідності до вимог навчальної програми зі шкільного курсу географії для учнів 8 класів закладів середньої освіти. Встановлено, що рухливі ігри є ефективним засобом підвищення рівня здоров’я, покрашення роботи серцево-судинної, м’язової та респіраторної систем організму. Доведено, що здоров’язбережувальні технології навчання мають першочергове значення у викладанні всіх шкільних предметів. Вправи рухової активності що представлені в роботі рекомендується впроваджувати у навчальний процес викладання географії за умови класичної форми роботи з учнями в класі.
Посилання
Римарчук І. В. Використання квестів у географічній освіті. Гуманітарний корпус: збірник наукових статей з актуальних проблем філософії, культурології, психології, педагогіки та історії. Вінниця : ТОВ Нілан-ЛТД, Випуск 10. 2017. С. 126–128.
Дубогай О. Д. Технологія «навчання у русі» в системі інноваційного здоров’язбереження учнів початкових класів. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Випуск 3 К (97). 2018. С. 185–189.
Дубогай О. Д., Тимошенко О. В., Дьоміна Ж. Г., Бережна Т. І. Забезпечення здоров’язбережувальної рухової активності учнів молодших класів в умовах нової української школи. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманов. Випуск 3 К (123). 2020. С. 143–146.
Дубогай О. Д. Навчання учнів початкової школи в системі здоров’язбереження засобами освітньо-рухової методики. Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві : збірник наукових праць. № 3 (31), 2015. С. 69–74.
Жигайло О., Білан В. Особливості організації ігрової діяльності на уроках математики у початковій школі. Розвиток сучасної освіти і науки: результати, проблеми, перспективи. Аксіологічні аспекти в розвитку науки та освіти. Конін – Ужгород – Херсон – Кривий Ріг : Посвіт, 2017. С. 118–120.
Несен О. О., Клименченко В. Г., Кривенцова І. В. Прикладна спрямованість фізичного виховання майбутніх вчителів біології. Актуальні проблеми фізичного виховання різних верств населення. Харків : ХДАФК, 2021. С. 98–104.
Ільченко А., Несен О. Використання фізкультхвилинок для розвитку лексичної компетентності учнів першого класу на уроках англійської мови. Наукові записки БДПУ. Серія: Педагогічні науки. Вип. 1. Бердянськ : БДПУ, 2021. С. 131–143.
Несен О., Ільченко А. Прикладна спрямованість фізкультхвилинок на уроках англійської мови молодших школярів. Фізична культура дітей, підлітків, молоді та дорослого населення в сучасному світі : матеріали ІІ Міжнародної науково-практичної Інтернет-конференції (12 березня 2021 р.) : збірник наукових праць. Умань : ВПЦ Візаві, 2021. С. 125–129.
Несен О. О., Клименченко В. Г. Підвищення зацікавленості студентів-філологів заняттями з фізичного виховання засобами спеціально підібраних рухливих ігор. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Випуск 8 (128). 2020. С. 128–131.
Клименченко В. Г., Кривенцова І. В., Несен О. О., Єнокян А. В. Рухова активність учнів на шкільних уроках з різних предметів. Сучасні тенденції спрямовані на збереження здоров’я людини. 2021. С. 102–106.