ФОРМУВАННЯ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ ІЗ ГРОМАДЯНСЬКОЇ ТА ІСТОРИЧНОЇ ОСВІТНЬОЇ ГАЛУЗІ: ПРАКТИЧНИЙ АСПЕКТ
PDF

Ключові слова

технологія критичного мислення, початкова школа, особистість, інтегрований курс, громадянська та історична освітні галузі, інтерактивне навчання. technology of critical thinking, primary school, personality, integrated course, civic and historical educational domain, interactive learning.

Як цитувати

ЄРКО, Г. І., & ЛУЦЮК, Ю. А. (2022). ФОРМУВАННЯ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ ІЗ ГРОМАДЯНСЬКОЇ ТА ІСТОРИЧНОЇ ОСВІТНЬОЇ ГАЛУЗІ: ПРАКТИЧНИЙ АСПЕКТ. АКАДЕМІЧНІ СТУДІЇ. СЕРІЯ «ПЕДАГОГІКА», (1), 243-248. https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2022.1.34

Анотація

Зазначено, що підготовка майбутнього вчителя до формування в учнів/учениць критичного мислення має відповідати вимогам сучасної початкової освіти, які визначено у концепції «Нова українська школа. Концептуальні засади реформування середньої школи» (2016), Законі України «Про освіту» (2017), Державному стандарті початкової загальної освіти (2018), Законі України «Про повну загальну середню освіту» (2020). Визначено, що сьогодні важливо з’ясувати сутність та шляхи впровадження критичного мислення в практичному дискурсі, якому присвячено чимало наукових розвідок. Мета статті – крізь призму практичних вправ показати особливості формування критичного мислення в учнів/ учениць початкової школи у контексті вивчення громадянської та історичної освітньої галузі в інтегрованому курсі «Я досліджую світ». У статті наводяться приклади конкретних вправ щодо формування критичного мислення в учнів/учениць початкової школи при вивченні громадянської та історичної освітньої галузі в інтегрованому курсі «Я досліджую світ». Авторами визначено особливості та необхідність практичного використання технології критичного мислення в початковій школі як невід’ємної складової успішного формування особистості. У результаті аналізу було сформульовано, що інтерактивні методи й технології в контексті реформування сучасної системи освіти повинні мати вагомі переваги над традиційними, а тому їх необхідно впроваджувати та розвивати. Методика проведення уроку інтегрованого курсу «Я досліджую світ» з громадянської та історичної освітньої галузі за технологією розвитку критичного мислення залежить від його предметного наповнення і дидактичних завдань, від типу уроку, що варто враховувати вчителю.

https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2022.1.34
PDF

Посилання

Волощенко О. В., Козак О. П., Остапенко Г. С. Я досліджую світ : підруч. для 4 кл. закл. загал. серед. освіти (у 2-х част.). Ч. 1. Київ : Світич. 2021. 144 с.

Волощенко О. В., Козак О. П., Остапенко Г. С. Я досліджую світ : підруч. для 3 кл. закл. загал. серед. освіти (у 2-х част.). Ч. 1. Київ : Світич. 2020. 144 с.

Волощенко О. В., Козак О. П., Остапенко Г. С. Я досліджую світ : підруч. для 3 кл. закл. загал. серед. освіти (у 2-х част.). Ч. 2. Київ : Світич. 2020. 144 с.

Волощенко О. В., Козак О. П., Остапенко Г. С. Я досліджую світ : підруч. інтегр. курсу для 1 кл. закл. загал. серед. освіти (у 2-х част.). Ч. 1. Київ : Світич. 2018. 128 с.

Волощенко О. В., Козак О. П., Остапенко Г. С. Я досліджую світ : підруч. для 2 кл. закл. загал. серед. освіти (у 2-х част.). Ч. 2. Київ : Світич. 2020. 128 с.

Методи й технології розвитку критичного мислення на уроках у початковій школі: практичний кейс (громадянська та історична освітня галузь) : навч.-метод. посіб. / авт.-упоряд.: Г. Єрко, Ю. Луцюк. Луцьк : КЗВО «Луцький педагогічний коледж», 2022. 76 с.

Пометун О. Запитання на уроці: Навіщо? До кого? Як і про що? : метод. посіб. для вчителів загальноосвітніх шкіл. Київ, 2019. 96 с.

Пометун О. І. Нова українська школа: розвиток критичного мислення учнів початкової школи : навч.- метод. посіб. Київ : ВД «Освіта», 2020. 192 с.

Про освіту : Закон України від 05.09.2017 № 2145-VIII. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19

Я досліджую світ : підруч. для 4 кл. закл. загал. серед. освіти (у 2-х част.). Ч. 2 / Т. В. Воронцова, В. С. Пономаренко, І. В. Лавреньєва, О. Л. Хомич, Н. В. Андрук, К. С. Василенко. Київ : Вид-во «Алатон». 2021. 152 с.