АНАЛІЗ ФІЗИЧНОГО РОЗВИТКУ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ З ДЕПРИВАЦІЄЮ СЛУХУ
PDF

Ключові слова

адаптивне фізичне виховання, депривація слуху, фізичний розвиток, діти молодшого шкільного віку adaptive physical education, hearing loss, physical development, primary school children

Як цитувати

АНДРІЙЧУК, О. Я., БИЧУК, О. І., & ІВАНІЦЬКИЙ, Р. Б. (2024). АНАЛІЗ ФІЗИЧНОГО РОЗВИТКУ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ З ДЕПРИВАЦІЄЮ СЛУХУ. АКАДЕМІЧНІ СТУДІЇ. СЕРІЯ «ПЕДАГОГІКА», (4), 204-208. https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2024.4.29

Анотація

На сьогодні сучасна спеціальна освіта орієнтована на збереження систем і функцій, які виконують компенсаторно-розвиваючі навантаження і зумовлюють його інтеграцію в суспільство. Вивчення особливостей фізичного розвитку дітей молодшого шкільного віку з порушеннями слуху дасть можливість використовувати їх результати при побудові оздоровчо-корекційних програм для означеного контингенту. Мета роботи – вивчити і проаналізувати фізичний розвиток дітей молодшого шкільного віку з порушенням слуху та порівняти його з однолітками, які не мають порушень слуху. Методи дослідження. Для реалізації поставленої мети ми застосовували такі методи дослідження: теоретичний аналіз та узагальнення даних науково-методичної та спеціальної літератури, порівняння, систематизація. Фізичний розвиток дітей молодшого шкільного віку має свої особливості, які залежать від багатьох факторів, включаючи стан здоров'я, рівень фізичної активності та наявність сенсорних порушень, таких як депривація слуху. Існують певні відмінності між фізичним розвитком дітей з депривацією слуху та їх однолітків. У дітей з депривацією слуху можуть виникати труднощі з розвитком моторних навичок через обмежену здатність до наслідування рухів та інструкцій, які часто передаються вербально. Відсутність слуху може впливати на розвиток балансу та координації, оскільки слухова система відіграє важливу роль у підтримці рівноваги, обмежена соціальна взаємодія через труднощі в комунікації може знижувати рівень фізичної активності, оскільки ці діти можуть уникати групових ігор та спортивних заходів. Існують також відмінності в антропометричних показниках та діяльності функціональних систем організму дітей молодшого шкільного віку з депривацією слуху. Висновок. Різниця у показниках функціональних систем між звичайними дітьми та дітьми з депривацією слуху може бути зумовлена різними факторами, включаючи обмежену фізичну активність, підвищену тривожність та супутні захворювання. Важливо забезпечити індивідуальний підхід до фізичного виховання та медичного нагляду для дітей з депривацією слуху, щоб сприяти їхньому гармонійному розвитку та інтеграції в суспільство.

https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2024.4.29
PDF

Посилання

Афанасьєв Д. Характеристика повздовжніх розмірів тіла практично здорових дітей 6–8 років та їхніх однолітків із депривацією слуху. Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. 2020. № 37. С. 80-87.

Бондар О., Джевага В. Фізичний розвиток дітей молодшого шкільного віку з порушеннями слуху. Спортивна наука та здоров’я людини, № 2 (4), 2015. С. 18-20.

Борецька Н. О. Адаптивне фізичне виховання: навчально-методичний посібник. Миколаїв: МНУ ім. В.О.Сухомлинського, 2019. 216 с.

Горянська І. Ю. Фізичний розвиток дітей з депривацією слуху: координація рухів та просторової орієнтації. Журнал спеціальної педагогіки. 2019. Т. 22, № 4. С. 50-58.

Демчук С. Особливості фізичного розвитку дітей молодшого шкільного віку з депривацією слуху. Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, Вип. 21, 2016. С. 100-104.

Демчук С. Особливості фізичного розвитку дітей з депривацією слуху. Науковий журнал фізичного виховання. 2022. Т. 34, № 2. С. 45-52.

Дуткевич-Іванська Ю. В., Русин Л. П., Сабадош М. В. Особливості фізичного розвитку дітей молодшого шкільного віку з депривацією слуху. Україна. Здоров’я нації, Том 1 № 1, 2022, С. 254-637.

Кашуба В., Афанасьєв Д. Взаємозв’язок між соматотипом та повздовжніми розмірами тіла практично здорових дітей 6–8 років та їх однолітків із порушенням слуху. Спортивна наука та здоров’я людини, № 2 (4), 2015. С. 38-49.

Ляхова І. М. Теоретико-методичні основи корекції рухової сфери дітей зі зниженим слухом засобами фізичного виховання: дис. ... канд. пед. наук: 13.00.03 / І.М. Ляхова; Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. Київ, 2006. 440 с.