Анотація
У статті розглядається автентичне навчання як сучасний педагогічний підхід, орієнтований на розвиток професійних компетентностей студентів шляхом залучення їх до виконання складних, реалістичних завдань, що максимально наближені до реальних умов роботи. Особливу увагу приділено концепції автентичного освітнього середовища, яке забезпечує підтримку когнітивного реалізму, стимулює активне пізнання, критичне мислення та творчий підхід до розв’язання проблеми. Автентичне освітнє середовище визначено як простір, де студенти залучені до реалістичних і значущих завдань, які можуть їх занурити в реальні професійні ситуації, співпрацювати, досліджувати та створювати інноваційні рішення. Особливу увагу приділено відмінностям між автентичним навчанням та іншими формами навчання, які прагнуть досягти максимальної фізичної подібності до реальних умов. Визначено, що когнітивний реалізм є більшим місцем для ефективності навчання, ніж фізична вірогідність, особливо для студентів на початкових етапах навчання. Акцент зроблено на тому, що автентичні завдання дозволяють учням не лише засвоїти академічні знання, але й застосувати їх у реальних ситуаціях, формуючи готовність до вирішення складних проблем сучасного світу. Ці завдання відкриті до різних інтерпретацій, міждисциплінарні за природою, вимагають тривалого залучення студентів та розвитку навичок командної роботи. Автентичність завдань сприяє також створенню умов для інтеграції технологій, медіа та інших ресурсів, а також дозволяє учням отримувати зворотний зв’язок та оцінювати власний прогрес. Таким чином, стаття підкреслює важливість впровадження автентичних завдань у навчальний процес для забезпечення його відповідності сучасним освітнім потребам та стандартам.
Посилання
Галецький, С. Комунікативна компетентність майбутніх викладачів іноземних мов як предмет наукових досліджень. Інноватика у вихованні. 2019. № 9. С. 327–338.
Гудзима, Г. Б., Слодиницька, Ю. Р. Використання автентичних матеріалів на заняттях з англійської мови у закладах вищої освіти. Закарпатські філологічні студії. 2023 Вип. 27 (1). С. 106–110.
Лучкевич, В. В. Комунікативна спрямованість навчання іноземної мови в системі професійної підготовки вчителів-філологів. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми. 2013. Вип. 34. С. 386–390.
Мельник, А. Професійно орієнтована комунікативна компетентність майбутніх викладачів іноземних мов як сучасна тенденція вищої освіти. Іноземні мови. 2023. № 4. С. 10–20.
Bailly, D. Didactique de l’anglais (1) – Objectifs et contenus de l’enseignement. Paris: Nathan, 1997.
Herrington J., Oliver R. An instructional design framework for authentic learning environments. Educational Technology Research and Development, 2000. Vol. 48(3), P. 23-48.
Luchkevych, V. L’écriture créative: efficace technique pour favoriser l’expression écrite en classe de FLE. Academic Journal of Modern Philology. 2022. V. 17, P. 75–83. Режим доступу: https://doi.org/10.34616/ajmp.2022.17.8
Navé, É.. Penser l’informel à l’aune de contextes d’enseignement-apprentissage dits formels. Recherches en didactique des langues et des cultures. 2022. Vol. 20 (1). Режим доступу: http://journals.openedition.org/rdlc/11344
Nissen, E. Formation hybride en langues: articuler présentiel et distanciel. Paris: Didier, 2019.
Prensky, M. Brain gain: Technology and the quest for digital wisdom. St. Martin’s Press, 2012.
Puren, Ch. Traitement didactique des documents authentiques et spécificités des textes littéraires: du model historique des tâches scolaires aux cinq logiques documentaires actuelles. 2012. Режим доступу: https://www.academia.edu/91285552/Textes_litt%C3%A9raires_et_logiques_documentaires_en_didactique_des_langues_cultures
Schneuwly, B., Hofstetter, R. La didactique: la science de transmittion des savoirs dans la société. Archive ouverte UNIGE. 2020. Р. 379–400.
Selwyn, N. Digital downsides: Exploring university students’ negative engagements with digital technology. Teaching in Higher Education. 2016. Vol. 21(8). P. 1006–1021.
Valenzuela, О. (La didactique des langues étrangères et les processus d’enseignement/apprentissage. Synergies Chili. 2010. № 6, P. 71–86.
Vogrig, J.-N. Documents authentiques, documents fabriqués: enjeux pour l’enseignement/apprentissage des langues vivantes. Recherche et pratiques pédagogiques en langues de spécialité. 2021. Vol. 40 (1). Режим доступу: https://doi.org/10.4000/apliut.8741