ЕФЕКТИВНІ ЗАСОБИ ОВОЛОДІННЯ НАУКОВОЮ КОМУНІКАЦІЄЮ ІНОЗЕМНОЮ МОВОЮ
PDF

Ключові слова

наукова комунікація, наукові дослідження, комунікативні вміння, навичка, наукова компетентність scientific communication; scientific research; communication skills; skill; scientific competence

Як цитувати

ХНИКІНА, О. О., СЕМЕНЮК, А. А., & ТРИГУБ, Г. В. (2024). ЕФЕКТИВНІ ЗАСОБИ ОВОЛОДІННЯ НАУКОВОЮ КОМУНІКАЦІЄЮ ІНОЗЕМНОЮ МОВОЮ. АКАДЕМІЧНІ СТУДІЇ. СЕРІЯ «ПЕДАГОГІКА», (4), 172-177. https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2024.4.24

Анотація

У статті висвітлено шляхи здобуття знань та умінь у процесі вивчення магістрами основ наукової комунікації іноземною мовою. Авторами обґрунтовано сутність поняття «наукова комунікація» та визначено її основні види і компоненти. Охарактеризовано важливу роль наукової комунікації в оволодінні магістрами системними знаннями у різноманітних сферах людської діяльності, окреслено основні методи та підходи для формування основ наукової комунікації іноземною мовою та оволодіння науковим стилем. З метою вдосконалення методики викладання освітньої компоненти «Наукова комунікація іноземною мовою» та підготовки студентів до наукової діяльності проведено опитування серед магістрів немовних спеціальностей Волинського національного університету імені Лесі Українки. Магістрам було запропоновано висловити свою думку щодо ролі вивчення основ наукової комунікації іноземною мовою та перспектив використання сформованих знань та навичок у подальшій роботі. Застосування емпіричного методу анкетування, а саме відкритого, уможливило об'єктивність інформації завдяки опитуванню 56 здобувачів ступеня магістра. Елементи кількісного аналізу дали змогу підвести підсумки проведеного анкетування та отримати валідні результати й висновки. Переважна кількість магістрів наголосила на важливості оволодіння науковою терміносистемою іноземною мовою та нагальністю отриманих знань та вмінь у подальшій науково-дослідницькій та професійній діяльності. Респонденти окреслили найефективніші методи та підходи до формування основ наукової компетентності іноземною мовою. Серед найефективніших методів навчання магістри зазначили наукові дискусії, «круглі столи», представлення презентацій та тез доповідей на конференції. Урахування професійного спрямування під час вивчення освітньої компоненти «Наукова комунікація іноземною мовою» є суттєвою мотивацією для переважної більшості магістрантів.

https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2024.4.24
PDF

Посилання

Андрощук А. Викладання англійської мови в університетах України в контексті євроінтеграції: системний підхід. EUROPEAN HUMANITIES STUDIES: State and Society. Issue 3(ІІ), 2019 С. 74–86. https://doi.org/10.38014/ehs-ss.2019.3-ІІ.06.

Васильєва О. В. Формування основ наукової комунікації іноземною мовою в магістрантів. Збірник наукових праць «Педагогічні науки». 2011. № 60. Т. 1. С. 219–222.

Діденко О. В., Шумовецька С. П. Основи наукової комунікації: навчально-методичний посібник. Хмельницький: Видавництво НАДПСУ, 2019. 220 с.

Куліш І. М. Особливості вивчення іноземної мови науково-професійного спрямування. Вісник Черкаського університету. Серія: Педагогічні науки. 2007. Випуск 112. С. 32–36.

Литвинова Л. В. Наукова комунікація як складова науки державного управління. Актуальні проблеми державного управління. 2012. Вип. 4. С. 26–30.

Перцева В.А. Комунікація у сфері науки: природа й особливості організації. Таврійські філологічні читання: Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції (м. Київ, 29-30 січня 2021 року). С. 236–238.

Самойчук К. О., Лівик Н. В. Пошук наукової інформації в науково-дослідницький діяльності: електронний навчальний посібник, 2020. https://elib.tsatu.edu.ua/dep/mtf/ophv_14/page7.html

Чорний, І. В., Перцева, В. А., Голопич, І. М. Методологія дисертаційного дослідження. Мовні особливості наукового стилю: навчальний посібник. Харків, ХНУВС. 2019. 272 с.

Шейко В. М., Кушнаренко Н. М. Організація та методика науково-дослідницької діяльності. Київ: Знання-Прес, 2003. 295 с.

Яхонтова Т. В. Основи англомовного наукового письма: навч. посібник для студентів, аспірантів і науковців. Львів: Видавничий центр ЛНУ ім. Івана Франка, 2002. 220 с.