Анотація
У статті визначено поняття «творча самореалізація майбутніх дизайнерів візуальної комунікації» як особистісна якість, котра містить життєтворчість і прагнення створювати новий формат візуальної комунікації, знання й уміння дизайну та основ мистецтва, оцінювальний контент на фоні рефлексії та самоаналізу. Запропоновано творчу самореалізацію дизайнера візуальної комунікації розглядати з позиції акмеологічного підходу, оскільки предметом акмеології є процеси самореалізації та саморозвитку людини впродовж життя. Метою статті є обґрунтування дизайну візуальної комунікації як засобу творчої самореалізації майбутніх фахівців. Доведено, що дизайн візуальної комунікації позитивно впливає на розкриття й реалізацію ресурсних можливостей дизайнера, створення ним оригінальних ідентичностей, продуктів або естетичних рішень. Показано, що дизайн візуальної комунікації впливає на ментальне здоров’я людини, упередження й усунення конфліктних ситуацій. Під впливом таких викликів посилюється творча самореалізація дизайнерів візуальної комунікації, бо від них очікуються нові безпечні способи донесення повідомлення з дотриманням професійної етики. На прикладі роботи сучасних музеїв показана роль дизайну візуальної комунікації для емоційного сприйняття інформації, ознайомлення з експонатами, вивчення історії країни, подій, явищ реальності. Музейна справа захоплює і розширює межі творчої самореалізації дизайнерів візуальної комунікації. Зазначено про те, що в підготовці майбутніх дизайнерів візуальної комунікації доцільно поєднувати національну традиційну культуру з інноваціями у виробничій сфері дизайну. Такий підхід посилює національну ідентичність молоді. Майбутнім дизайнерам візуальної комунікації запропоновано вебінар «Творча самореалізація дизайнера: шлях до успіху та самовираження» у межах спеціальності «Дизайн», освітніх програм «Графічний дизайн», «Дизайн».
Посилання
Березюк О., Тимченко М. Формування творчих здібностей майбутніх дизайнерів засобами художньо проектної діяльності : монографія. Житомир : Вид-во ЖДУ імені Івана Франка, 2024. 339 с.
Іващенко Т. П. Інноваційні технології візуалізації у музейних закладах (на прикладі музею Панаса Мирного).Формула творчості: теорія і методика мистецької освіти : зб. мат. VІ Всеукр. наук.-практ. конф., м. Полтава, 27 квітня 2022 р. / ДЗ «ЛНУ імені Тараса Шевченка»; гол. ред. І.В. Продан ; упоряд. Г.С. Богучарська ; техн. ред. В.М. Кардашов. ‒ Полтава : ЛНУ імені Тараса Шевченка, 2022. 158 с. С. 119 – 123.
Ковальчук М.О., Колесник Н.Є. Графічний дизайн та комп’ютерна графіка : монографія. Житомир, ТОВ «505» 2020. 440 с.
Рибалко Л. С., Ван Чжо. Соціальна компетентність дизайнерів візуальної комунікації в контексті китайської ініціативи «Один пояс, один шлях». Імідж сучасного педагога. 2024. № 3 (216). С. 44–49.
Шершова Т. В. Проблема візуалізації в літературно-меморіальних музеях. Формула творчості: теорія і методика мистецької освіти : зб. мат. VІ Всеукр. наук.-практ. конф., м. Полтава, 27 квітня 2022 р. / ДЗ «ЛНУ імені Тараса Шевченка»; гол. ред. І.В. Продан ; упоряд. Г.С. Богучарська ; техн. ред. В.М. Кардашов. ‒ Полтава : ЛНУ імені Тараса Шевченка, 2022. 158 с. С. 103 – 106.
Bennett J. (2023). Visual communication and mental health. Visual Communication. 2023. 22(1). Р. 46-70. https://doi.org/10.1177/14703572221130451
Bingying P. Traditional Chinese Arts and Crafts in Visual Communication Design. Art and Performance Letters Clausius Scientific Press. 2023. Р. 97-102. https://www.clausiuspress.com/article/9546.html
Cooper C. M. Design timescapes: futuring through visual thinking. Visual Communication. 2024. 23 (1). Р. 172-188. https://doi.org/10.1177/14703572211065116
Günay M. Design in Visual Communication. Art and Design Review. 2021. № 9. РР. 109-122. https://doi.org/10.4236/adr.2021.92010
Hsun, W. P., & Jie, G. Systematic creation of a city’s visual communication: logo design based on the phoenix flower in Tainan City, Taiwan. Visual Communication. 2020. 147035722091743. https://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/1470357220917438
Lucchesi F., Lobinger K. Visual-related conflicts in close relationships. Visual Communication. 2024. № 1 (4). https://doi.org/10.1177/14703572231213936
Suran Zang, Lianjiang Xu and Haiyan Sun. Study on the Era of Visual Communication Art Design. J. Phys.: Conf. Ser. 2021 Volume 1992. https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1742-6596/1992/4/042049
Wang Zeqian. Historical aspects of the development of visual communication design in Сhina. Актуальні питання гуманітарних наук. 2023. Вип. 60, Том 4, С. 87-91. https://doi.org/10.24919/2308-4863/60-4-13
Xie Y., Cui Y., & Zainol A. S. Research on the Application of Visual Communication Design Basedon Traditional Culture in China-Chic Fashion Design. Journal of Information Systems Engineering and Management. 2024. 9 (4), 25962. https://doi.org/10.55267/iadt.07.15180
Yiqi Ch., Xinyi W., Qing Ch. Visual communication design in Asia: an exploration of its introduction and evolution. Proceedings of the Asia Design and Innovation Conference (ADIC). 2024. № 4. РР. 82-91.