Анотація
У статті обґрунтовуються теоретико-методологічні аспекти програми професійного виховання особистості майбутнього учителя музичного мистецтва та подаються методичні поради та рекомендації щодо розробки відпо- відної програми у закладах вищої освіти. Автор розглядає проблему виховання особистості молодого педагога з позицій сучасної соціокультурної ситу- ації, пов’язаної з реформою вищої педагогічної освіти, новими тенденціями в освіті, у контексті різнобічного його соціального, інтелектуального і фахового розвитку – опанування ґрунтовною музичною освітою, формуван- ня естетичних поглядів і почуттів, світогляду, високих морально-духовних якостей, засвоєння ним вироблених людством життєвих ідеалів і суспільно значущих цінностей, важливих для особистісного загального і творчого професійного становлення та розвитку. Це вимагає побудови у закладі вищої освіти освітнього процесу на засадах гуманізму і демократизму, внутрішньої свободи, особистісно орієнтованого підходу у вихованні, що забезпечує успішну соціалізацію майбутнього педагога у житті та майбутній професійній діяльності на ринку освітніх послуг. У межах статті визначено головні напрями фахової підготовки майбутнього учителя музичного мистецтва, зумовлені сучасними соціальними потребами, світовими тенденціями розвитку освіти, важливими принципами та функціями процесу професійного виховання особистості педагога. Автор пропонує зміст і форми організації освітнього процесу, підпорядковані логіці професійно-особистісного розвитку студента-музиканта. Головним джерелом виховання майбутнього учителя музичного мистецтва є саме мистецтво, яке розвиває його інтелект, високу ерудицію, загальну емоційну сферу, художні смаки й естетичні цінності, формує його професійну творчість. Виховання ціннісного ставлення до суспільства, педагогічної праці та мистецтва виявляється в особистісному зростанні майбутнього учителя музичного мистецтва, його гармонійному загальному розвитку і здатності успішно самореалізуватися і самоутвердитися у соціумі як професіонал, митець, носій і пропагандист музичної культури.
Посилання
Вітвицька С. С. Естетичне виховання майбутнього вчителя в контексті ідей В. О. Сухомлинського. Естетичне виховання дітей та молоді: теорія, практика, перспективи розвитку : збірник наукових праць / за ред. О. Дубасенюк, Н. Сидорчук. Житомир : Видавництво ЖДУ ім. І. Франка, 2012. С. 146.
Кабриль К. В. Формування ціннісних компетентностей майбутнього вчителя музики у процесі диригентсько-хорової підготовки : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.04. НАПН України, Ін-т вищої освіти. Київ, 2013. 20 c.
Oлeкcюк O. М. Кoмпeтeнтнicнo oрiєнтoвaний ocвiтнiй прocтiр як ocнoвa мoдeрнiзaцiї вищoї миcтeцькoї ocвiти. Cучacнi cтрaтeгiї унiвeрcитeтcькoї ocвiти: якicний вимiр : мaтeр. Мiжнaр. нaук.-прaкт. кoнф. Київ. ун-т iм. Б. Грiнчeнкa. Київ, 2012. C. 494–501.
Пріма Р. М. З досвіду професійно-педагогічної підготовки спеціалістів дошкільної освіти. Проблеми педагогічних технологій. Вип. 1 (26). 2004. С. 134.
Томашівська М. М. Деякі аспекти реалізації компетентнісного підходу в системі професійної підготовки майбутніх учителів музики. Науковий часопис національного університету ім. М. П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. Вип. 62. 2018. С. 220.
Adam J. Kruse. Preservice Music Teachers’ Experiences With and Attitudes Toward Music Genres. Journal of Music Teacher Education. 2015. June 24. DOI:10.1177/1057083714530721. Р. 1–13.