ФОРМУВАННЯ МОРАЛЬНИХ ЦІННОСТЕЙ СТУДЕНТІВ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЗАСОБАМИ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
PDF

Ключові слова

моральні цінності, інформаційно-комунікаційні технології, заклад вищої освіти, професійна підготовка, педагогічна умова moral values, information and communication technologies, institution of higher education, professional training, pedagogical condition

Як цитувати

ГЕРАСИМЮК, Л. С., & ТАРАСЮК, Л. М. (2021). ФОРМУВАННЯ МОРАЛЬНИХ ЦІННОСТЕЙ СТУДЕНТІВ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЗАСОБАМИ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ. АКАДЕМІЧНІ СТУДІЇ. СЕРІЯ «ПЕДАГОГІКА», 1(3), 28-32. https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2021.3.1.5

Анотація

У статті розкривається специфіка формування моральних цінностей студентів закладів вищої освіти (ЗВО) засобами інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ). Визначено, що моральні цінності є основою та крите- рієм для формування моральної оцінки, виявляються у поведінці людини, міжособистісних взаєминах і можуть застосовуватися для оцінки будь-яких аспектів людської діяльності. Встановлено, що термін ІКТ означає інформаційні технології на базі персональних комп’ютерів, комп’ютерних мереж і засобів зв’язку, призначені для збирання, систематизації, зберігання, опрацювання, передавання та подан- ня різноманітної інформації. Встановлено, що сучасні ІКТ, підвищуючи якість моральної освіти та формування морального світогляду, дозволяють студентам успішно здійснити адаптацію до соціальних змін та оточення. Це дає можливість молоді одержувати необхідну інформацію для особистісного зростання. Для розв’язання проблеми формування моральних цінностей студентів ЗВО необхідно створити відповідні педагогічні умови, зокрема: готовність викладачів ЗВО до здійснення формування моральних цінностей студентів засобами ІКТ в освітньому процесі; розробку і застосування інноваційних методик, використання програмного забезпечення, спрямованого на формування у студентів моральних цінностей у процесі вивчення навчальних дис- циплін; запровадження тренінгових програм, спрямованих на формування моральної та інформаційної компе- тентностей, та ін. Визначено, що активне й ефективне використання в освітньому процесі ІКТ забезпечує можливості для ство- рення нових виховних методик і програм, які відповідають вимогам сучасного суспільства та процесу трансфор- мування традиційної системи освіти на якісно новий рівень. Встановлено, що важлива умова успішної інтеграції ІКТ в освітній процес – професійна підготовка викладачів і фахівців, котрі повинні володіти необхідною інформаційною грамотністю і розумінням використання ІКТ.

https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2021.3.1.5
PDF

Посилання

Буйницька О. П. Інформаційні технології та технічні засоби навчання : навчальний посібник. Київ : Центр навчальної літератури, 2012. 240 с.

Великий тлумачний словник сучасної української мови / уклад, і гол. ред. В. Т. Бусел. Київ ; Ірпінь : Перун, 2004. 1440 с.

Гуревич Р. С. Кадемія М. Ю., Гуревич Р. С., Козяр М. М. Інформаційно-комунікаційні технології в професійній освіті / за ред. Гуревича Р. С., 2012. 506 с.

Захарчук Т. В. Система педагогічних умов застосування медіаосвітніх технологій у професійній підготовці майбутніх учителів. Вісник СевНТУ. Вип. 127. Серія : Педагогіка. 2012. С. 115–119.

Кобися А. П. Використання комп’ютерно-орієнтованих технологій для організації самостійної роботи студентів. Актуальні проблеми використання інформаційних технологій в освітньому процесі коледжів і технікумів. Збірник матеріалів ІV регіональної науково-практичної конференції. Вінниця : ВТЕК КНТЕУ. С. 16–18.

Короленко В. Л. Формування моральних цінностей підлітків у процесі взаємодії сім’ї і школи : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 ; М-во освіти і науки України, Уман. держ. пед. ун-т ім. Павла Тичини. Умань, 2013. 20 с.

Кулакова Л. М. Вплив сучасного інформаційно-комунікаційного простору на формування позитивних моральних якостей особистості молодшого школяра. Інноватика у вихованні. 2016. Вип. 4. С. 175–183.

Лавренчук В. Л., Бойчук В. М Позитивні й негативні сторони застосування інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховному процесі. Актуальні проблеми сучасної науки та наукових досліджень. Вип. 11 (14). 2019. С. 40–42.

Муковіз О. П. Формування вмінь самостійної пізнавальної діяльності у студентів педагогічних ВНЗ засобами інформаційних технологій : монографія. Умань : ПП Жовтий О. О., 2010. 180 с.

Новейший философский словарь / сост. А.А. Грицанов. Минск : Изд. В. М. Скакун, 1998. 896 с.

Гуревич Р. С., Гордійчук Г. Б., Коношевський Л. Л., Коношевський О. Л., Шестопал О. В. Освітнє середовище для підготовки майбутніх педагогів засобами ІКТ : монографія / за ред. Р.С. Гуревича. Вінниця : ФОП Рогальська І. О., 2011. 348 с.

Пєхова О. М. Підготовка майбутнього вчителя до впровадження педагогічних технологій : навчальний посібник. Київ : В-во А.С.К., 2003. 240 с.

Постильна О. Педагогічні умови формування моральних цінностей у студентів педагогічних ВНЗ засобами інформаційно-комунікаційних технологій. Науковий вісник Мелітопольського державного педагогічного університету. Серія : Педагогіка. 2015. № 1. С. 359–364.

Соколова І. В. Інформаційна компетентність вчителя іноземної мови: структура, зміст, критерії, умови формування. Педагогічний процес: теорія і практика. 2004. Вип. 2. С. 209–225.

Федорова М. А. Характеристика поняття «моральні цінності особистості». Освітологічний дискурс. 2014. № 4. С. 247–257.

Шаров С. Постильна О. Інформатизація освіти і виховання як вектор розвитку сучасного суспільства. Науковий вісник Мелітопольського державного педагогічного університету. Серія : Педагогіка. 2017. № 1. С. 199–204.