ПЕДАГОГІЧНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СЛУХАЧІВ КУРСІВ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ В ЦЕНТРАХ ЗАЙНЯТОСТІ
PDF

Ключові слова

підприємницька компетентність, курси підвищення кваліфікації, комунікативна складова, центр зайнятості, педагогічні засади. entrepreneurial competence, advanced training courses, communicative component, employment center, pedagogical principles.

Як цитувати

ЛАВОШНИК, А. О. (2024). ПЕДАГОГІЧНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СЛУХАЧІВ КУРСІВ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ В ЦЕНТРАХ ЗАЙНЯТОСТІ. АКАДЕМІЧНІ СТУДІЇ. СЕРІЯ «ПЕДАГОГІКА», (4), 18-24. https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2023.4.3

Анотація

Стаття розглядає педагогічні аспекти формування підприємницької компетентності слухачів курсів підви- щення кваліфікації, які проводяться у центрах зайнятості. Детально аналізуються основні принципи та методи, що допомагають ефективно впроваджувати підприємницькі знання та навички у педагогічний процес діяльності центрів зайнятості. Зокрема, акцентується увага на інтерактивних методах, кейс-аналізі, рольових іграх та інших педагогічних інструментах, спрямованих на практичне освоєння основ підприємництва. Автор також розглядає важливість індивідуалізації навчання, адаптації змісту до потреб слухачів, а також взаємодії з практикуючими підприємцями для надання конкретних прикладів і випадків. Досліджуються важливі аспекти процесу виховання та розвитку підприємницьких навичок у слухачів, які проходять курси підвищення кваліфікації в центрах зайня- тості. Автор статті розглядає роль педагогічних методів у формуванні підприємницької компетентності, а також визначають ключові аспекти, які сприяють успішному навчанню та розвитку підприємницьких якостей серед слу- хачів. Стаття аналізує педагогічні стратегії, спрямовані на активізацію творчого мислення та інноваційного під- ходу у процесі навчання. Також розглядаються практичні аспекти використання сучасних освітніх технологій для підвищення ефективності процесу вивчення предмета та вироблення у слухачів практичних навичок. Автор статті приділяє значну увагу індивідуалізації навчального процесу, підходам до виявлення та розвитку індивідуальних сильних сторін слухачів, що сприяє формуванню особистісних якостей, необхідних для успішної реалізації під- приємницьких проектів. Загальний висновок статті стосується важливості врахування педагогічних аспектів при розробці та впровадженні програм підвищення кваліфікації у центрах зайнятості з метою ефективного форму- вання підприємницької компетентності серед слухачів. Важливими є рекомендації для педагогів та організаторів навчання щодо ефективної реалізації педагогічних засад формування підприємницької компетентності у контек- сті курсів підвищення кваліфікації у центрах зайнятості.

https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2023.4.3
PDF

Посилання

Браун А. (2017). Вплив маркетингових комунікацій на розвиток підприємницької компетенції: випадок дослідження центрів професійної підготовки. Журнал професійної освіти і навчання. 30, 267–284.

Джонсон М. (2018). Стратегії маркетингових комунікацій для розвитку підприємницької компетенції в програмах продовженого навчання. Журнал дорослого та продовженого навчання. 42(1), 78–95.

Нічуговська Л. І., Ніколенко Л. М. (2022). Інноваційна педагогічна діяльність як чинник формування життєтворчої компетентності здобувача освіти. Дніпро : Видавець Біла К. О. 484.

Король І. В. (2017). Маркетинові комунікації: навчально-методичний посібник. Умань : ВПЦ «Візаві», 151.

Майковська В. І. (2020). Інтерактивні технології навчання (на прикладі дисципліни «Торговельне підприємництво») : навчально-методичний посібник. Суми : Вид-во СумДПУ імені А.С. Макаренка. 97.

Майковська В. І. (2018). Конструювання засобів реалізації моделі формування підприємницької компетентності фахівців. Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д.Ушинського. 120, 99–106.

Майковська В. І. (2018). Філософські аспекти формування соціального середовища підприємництва на тлі викликів економіки знань. Соціально-економічні аспекти розвитку підприємництва в Україні. Умань : Видавець «Сочінський М. М.». 272.

Майковська, В. І. (2011). Дослідження мотивації в професійній підготовці фахівців під час застосування вищим навчальним закладом концепції маркетингу взаємодії. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал. Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка. Суми : Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка. 4–5, 287–295.

Підготовка майбутніх кваліфікованих кадрів до підприємницької діяльності в умовах розвитку малого бізнесу: теорія і практика: монографія (2020). Житомир: «Полісся». 292.

Розвиток професійної компетентності педагогічних працівників Нової української школи в умовах післядипломної освіти (2021) : зб. матеріалів Всеукр. наук.-практ. інтернет-конференції (онлайн). Житомир : КЗ «Житомирський ОІППО» ЖОР, 257.

Тейлор С. (2015). Роль маркетингових комунікацій у розвитку підприємницької компетенції серед шукачів роботи. Міжнародний журнал підприємницької поведінки та досліджень. 21(3), 342–360.