РОЗВИТОК ГНУЧКИХ НАВИЧОК (SOFT SKILLS) ЯК УМОВА ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА
PDF

Ключові слова

гнучкі навички, якість вищої освіти, євроінтеграція, педагогічна освіта, професійна підготовка учителів музики. flexible (soft) skills, quality of higher education, European integration, pedagogical education, professional training of music teachers.

Як цитувати

ГОРОБЕЦЬ, Т. В., & ШКОБА, В. А. (2023). РОЗВИТОК ГНУЧКИХ НАВИЧОК (SOFT SKILLS) ЯК УМОВА ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА. АКАДЕМІЧНІ СТУДІЇ. СЕРІЯ «ПЕДАГОГІКА», (2), 68-73. https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2023.2.10

Анотація

Здійснено аналіз зарубіжних документів з питань вищої освіти та науково-педагогічної публіцистики з метою висвітлення теоретичних аспектів розвитку гнучких навичок (soft skills) як умови забезпечення якості професійної підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва. Окреслене коло євроінтеграційних пріоритетів, науково-практичних завдань, важливість підготовки конкурентоспроможного учителя музичного мистецтва, урахування воєнних реалій та планів повоєнного відновлення націлюють на трансформацію розуміння сутності та структури гнучких навичок майбутніх педагогів-митців. Сьогодення зактуалізовує необхідність звернення все більшої уваги щодо розвитку у здобувачів педагогічної освіти таких особистісних здатностей, як: емпатійність, резильєнтність (особистісна, академічна), стресостійкість, асертивність, толерантність до невизначеності, ментальна стійкість та багато ін. Реалізація зазначених завдань передбачає передусім гнучкість та інклюзивність в організації освітнього процесу. Вагомо, що на рівні освітньої політики ЄС реалізація таких завдань передбачатиме підтримку інституційної автономії, академічної свободи і доброчесності, участі студентів і співробітників в управлінні вищою освітою та публічної відповідальності як за вищу освіту, так і самої вищої освіти. У країнах ЄС цілу низку документів, що визначають освітню політику на рівні Міністрів, відповідальних за освіту, сфокусовано навколо таких питань, як розвиток потенціалу вищої освіти через інновації та дослідження, нарощення її привабливості та зміцнення соціальної відповідальності. Концепцією розвитку педагогічної освіти в Україні визначено, що на рівні внутрішнього забезпечення якості підготовки педагогічних кадрів важливо сприяти розвитку додаткових, гнучких навичок майбутніх педагогів. Учительська професія – багатогранна своїм функціоналом та особлива з погляду соціальної місії. Вочевидь, що така специфіка формує і особливі запити щодо професійної майстерності педагога.

https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2023.2.10
PDF

Посилання

Doyle A. The Best Job Skills to Include on Your Resume. URL: https://www.thebalancecareers.com/list-of-thebest- skills-for-resumes-2062422

Paris Communiqué (2018). Available at: https://www.ehea.info/Upload/document/ministerial_declarations/ EHEAParis2018_Communique_final_952771.pdf

Rome Ministerial Communiqué (2020). Available at: https://www.ehea.info/Upload/Rome_Ministerial_Communique.pdf

The 10 skills you need to thrive in the Fourth Industrial Revolution. URL: https://www.weforum.org/ agenda/2016/01/the-10-skills-you-need-to-thrive-inthe-fourth-industrial-revolution/

These are the top 10 job skills of tomorrow – and how long it takes to learn them. URL: https://www. weforum. org/agenda/2020/10/top-10-work-skills-of tomorrow-how-long-it-takes-to-learn-them/

Transversal competences in education policy and practice. UNESCO Bangkok Office (Phase I): regional synthesis report. 2015. 71 p. https://bangkok.unesco.org/content/assessment-transversal-competencies-policy-and-practice- asiapacific-region.

Welldone (2017). What is Soft Skills? What's the difference between Soft and Hard Skills? https://www.welldone. org.ua/shho-take-soft-skills-v-chomuriznitsya-soft-i-hard-skills/. Transversal competences in education policy and practice. UNESCO Bangkok Office (Phase I): regional synthesis report. 2015. 71 p. https://bangkok.unesco.org/content/ assessment-transversal-competencies-policyand-practice-asiapacific-region.

Концепція розвитку педагогічної освіти, 2018. Режим доступу: https://mon.gov.ua/ua/npa/prozatverdzhennya- koncepciyi-rozvitku-pedagogichnoyi-osviti

Лукашова Т., Друшляк М., Хворостіна Ю. Розвиток soft skills у майбутніх учителів математики при вивченні теми «Діофантові рівняння». Фізико-математична освіта, 2022. Том 36. № 4. С. 57-63. DOI: 10.31110/2413-1571-2022-036-4-008

Семеног О., Грона Н. Розвиток soft skills майбутніх учителів в умовах закладів фахової передвищої та вищої освіти: міжрегіональний проект. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології, 2021, № 7 (111) 44. С. 33-47.

Тарасенкова, Н. А. (2019). Формування «soft skills» у навчанні математики: до постановки проблеми. V Всеукраїнська науково-практична конференція «Особистісно орієнтоване навчання математики: сьогодення і перспективи», 19-20 листопада 2019 р. Полтава: Астрая, 22-23.

Ткаченко Н., Ольшанський О. Розвиток soft skills сучасного фахівця в закладі вищої освіти. Бізнесінформ. № 1. 2022. С. 185-191. 13. Цюра С., Гуменюк О., Єфремова О. Розвиток soft skills педагога: толерантність до невизначеності та мислення в умовах нестабільності. Вісник Львівського університету. Серія педагогічна.2022.Випуск 36. С. 193-205.