БЛОКОВИЙ КОНСТРУКТ МОДЕЛІ ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ДО ІНШОМОВНОЇ КОМУНІКАЦІЇ
PDF

Ключові слова

конструкт, блокова модель, педагогічне моделювання формування готовності, іншомовна комунікація, вчитель фізичної культури. construct, block model, pedagogical modeling of readiness formation, foreign language communication, physical education teacher.

Як цитувати

НАЙТ, Н. Ф. (2023). БЛОКОВИЙ КОНСТРУКТ МОДЕЛІ ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ДО ІНШОМОВНОЇ КОМУНІКАЦІЇ. АКАДЕМІЧНІ СТУДІЇ. СЕРІЯ «ПЕДАГОГІКА», (3), 23-28. https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2022.3.4

Анотація

У статті розроблено авторський блоковий конструкт моделі, фокус якого спрямовано на формування готовності майбутнього вчителя фізичної культури до іншомовної комунікації. Представлений конструкт складається зі cпрямовуючого, теоретично-конструктивного, змістово-дієвого, тренінгово-діяльнісного та діагностично-результативного блоків. Зазначено, що спрямовуючий блок складається з мети та завдань, теоретично-конструктивний – представляє концепцію, методологічні підходи та принципи формування готовності майбутніх учителів фізичної культури до іншомовної комунікації; змістово-дієвий блок складається з теоретичної та практично-іншомовної складових; тренінгово-діяльнісний блок представляють 6 груп орієнтирів, форми та педагогічні умови; діагностично-результативний блок уміщає критерії, структурні компоненти, рівні оцінювання сформованості готовності до іншомовної комунікації, а також діагностичний інструментарій та результат – позитивна динаміка рівнів сформованості готовності майбутніх учителів фізичної культури до іншомовної комунікації. Вказано, що представлені блоки конструкту моделі забезпечують взаємозв’язок усіх аспектів дослідження і об’єктивно анонсують інформацію щодо результату сформованості готовності майбутніх учителів фізичної культури до іншомовної комунікації в умовах закладу вищої освіти. Зазначено, що при розробленні та теоретичному обґрунтуванні блокового конструкту моделі формування готовності майбутніх учителів фізичної культури до іншомовної комунікації до уваги бралися визначення поняття «модель», яке подається у словниках у синхронічному та діахронічному зрізах, а також розуміння педагогічної моделі видатними дослідниками сучасності. Підкреслено, що підготовка майбутніх учителів фізичної культури потребує нових форм навчання, що засвідчує тенденцію до переходу професійної освіти від описовості до моделювання та проектування нової реальності, від процесу накопичення знань – до процесу опанування способів діяльності. Покращення якості іншомовної професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури є їх запорукою успіху, тому питання цілісного наукового дослідження конструкту блокової моделі формування готовності майбутніх учителів фізичної культури до іншомовної комунікації потребує детального вивчення та відкриває широкі перспективи в цьому напрямку.

https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2022.3.4
PDF

Посилання

Великий тлумачний словник сучасної української мови (з дод. і допов.) уклад. і голов. ред. В. Т. Бусел. Київ-Ірпінь : Перун, 2005. 1728 с.

Гончаренко С. У., Зязюн І. А., Талалуєва Н. О. та ін. Професійна освіта: словник за ред. Ничкало Н. Г. Київ : Вища школа, 2000. 380 с.

Іваній І. В. Модель формування професійно-педагогічної культури майбутнього фахівця фізичного виховання та спорту у процесі професійної підготовки. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2016. № 2. С. 31–41. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/pednauk_2016_2_7 (дата звернення: 1.10.2022).

Маракушин А. І. Модель педагогічної діяльності викладача фізичної підготовки. Слобожанський науково-спортивний вісник. 2013. № 3. С. 210-216. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/snsv_2013_3_53 (дата звернення: 13.10.2022).

Словник іншомовних слів за ред. О. С. Мельничука. Київ, 1977. 776 с.

Філософський енциклопедичний словник : энциклопедия НАН України, Ін-т філософії ім. Г. С. Сковороди, голов. ред. В. І. Шинкарук. Київ : Абрис, 2002. 742 с.

Яковліва О. Формування моделі комунікативних умінь майбутніх учителів фізичної культури у процесі педагогічної практики. Фізична культура, спорт та здоров’я нації. 2014. Вип. 18(1). С. 519-528. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Fkszn_2014_18(1)__101 (дата звернення: 12.10.2022).