ВАЛЕОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ПСИХОЛОГІЧНОГО ЗДОРОВ’Я СТУДЕНТІВ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ТА ФАХОВОЇ ПЕРЕДВИЩОЇ ОСВІТИ
PDF

Ключові слова

психологічне здоров’я, психологічна підтримка, саморегуляція, психофізіологічне забезпечення, студенти закладів вищої освіти psychological health, psychological support, self-regulation, psychophysiological support, students of higher education institutions

Як цитувати

ДАВИДЮК, Г. М., & ОСИП, М. А. (2022). ВАЛЕОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ПСИХОЛОГІЧНОГО ЗДОРОВ’Я СТУДЕНТІВ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ТА ФАХОВОЇ ПЕРЕДВИЩОЇ ОСВІТИ. АКАДЕМІЧНІ СТУДІЇ. СЕРІЯ «ПЕДАГОГІКА», 1(4), 79-83. https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2021.4.1.12

Анотація

У статті розглядаються психолого-педагогічні аспекти збереження психологічного здоров’я студентської молоді. Акцентується увага на стресових ситуаціях під час навчального процесу, способах релаксації. Детально розкриваються чинники психологічного здоров’я в різні періоди навчання студентів. На початковому етапі негативний вплив на психологічне здоров’я студентів відбувається через емоційні переживання через обмежену здатність адаптуватися до нових умов та завойовування статусу в колективі. У цей час переважна більшість студентів перебуває у стані хронічної психологічної втоми, яка й сприяє низькому рівню мотивації до навчальної діяльності. На ці процеси накладаються побічні чинники, серед яких побутові, особистісні, професійні, суспільні. Та все ж опитування студентів Луцького педагогічного фахового коледжу показало, що 85% опитаних у цей період турбує стан здоров’я. У наступні роки навчання цей показник покращується. Натомість роздратованість викликає великий об’єм навчального матеріалу, нерозуміння окремих предметів, погані оцінки, фінансові проблеми і аж до невдоволення обраною професією. У статті пропонуються конкретні заходи щодо покращення психічного здоров’я студентів, серед яких спілкування з іншими людьми, фізична активність, освоєння нових знань та видів діяльності, допомога іншим і врешті решт психологічний самоаналіз. За умови правильної організації раціональної праці та відпочинку студентів ліквідується внутрішньо особистісний конфлікт між вимогами до навчальної діяльності та адаптації психічних можливостей студента. Тоді у нього зніметься напруження, активізується увага, пам’ять, мислення; зменшиться рівень тривожності, агресивності; підвищиться інтерес до навчання. Важливим напрямком діяльності закладу освіти повинно стати забезпечення необхідними санітарно-гігієнічними умовами, внутрішнє середовище (озеленення, контроль за штучним освітленням, чистота кабінетів, якість харчування).

https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2021.4.1.12
PDF

Посилання

Вознюк Т. Г. Менеджмент навчально-виховного процесу. Київ : Здоров’я, 2002. 128 с.

Волкова І. В. Становлення шкіл сприяння здоров’ю. Харків, 2007. 40 с.

Галецька І. Загальна характеристика структури психологічного здоров’я. Психологічні перспективи. Вип. 13. Луцьк : РВВ «Вежа» Волин. нац. ун-ту ім. Л. Українки, 2009. С. 47–54.

Дубровіна І. В. Практична психологія освіти. Санкт-Петербург, 2004. 592 с.

Завгородня О. В. Проблеми психологічного здоров’я: спроба теоретичного аналізу. Практична психологія та соціальна робота. 2007. № 1. С. 55–60.

Коцан І. Я. Психологія здоров’я людини. Луцьк : «Вежа», 2011. 430 с.