ЗМІСТ ПОНЯТТЯ «ІННОВАЦІЙНІ МЕТОДИ НАВЧАННЯ У СФЕРІ ВИКЛАДАННЯ ПРАВНИЧИХ ДИСЦИПЛІН»
PDF

Ключові слова

інновації, освітні інновації, інноваційні методи навчання, інноваційні методи навчання у сфері права, юридична освіта innovations, educational innovations, innovative teaching methods, innovative teaching methods in the field of law, legal education

Як цитувати

ХЛИСТІК, М. А. (2021). ЗМІСТ ПОНЯТТЯ «ІННОВАЦІЙНІ МЕТОДИ НАВЧАННЯ У СФЕРІ ВИКЛАДАННЯ ПРАВНИЧИХ ДИСЦИПЛІН». АКАДЕМІЧНІ СТУДІЇ. СЕРІЯ «ПЕДАГОГІКА», 1(3), 141-147. https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2021.3.1.21

Анотація

У статті розглянуто теоретичні підходи до змісту та визначення категорій «інновація», «освітня інновація», «інноваційний метод навчання», «інноваційні методи навчання у сфері викладання правничих дисциплін». Про- аналізовано погляди різноманітних вчених до визначення цих категорій. Досліджено нормативно-правові акти, у яких можна віднайти вказані дефініції. Запропоновано авторське трактування окремих з них. Виходячи із найбільш розповсюджених тлумачень термінів «метод навчання», «інновація», «освітня інно- вація», запропоновано сформулювали таке визначення поняття «інноваційний метод навчання» – це сукупність способів і прийомів навчання певної дисципліни, що відповідають вимогам сьогодення, істотно підвищують якість, ефективність та результативність навчально-виховного процесу, сприяють інтенсифікації та модернізації навчального процесу, розвивають творчий підхід і особистісний потенціал його учасників. Враховуючи зміст Положення про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності, подано таке тлу- мачення терміну «інноваційний метод навчання» – це об’єкт інноваційної освітньої діяльності, новостворений (застосований) або вдосконалений метод у галузі освіти, що істотно підвищує якість, результативність та ефек- тивність освітньої діяльності педагогічних та науково-педагогічних працівників, навчальних закладів. Зроблено висновок, що інноваційні методи навчання у сфері викладання правничих дисциплін – це сукупність способів і прийомів навчання правничих дисциплін, що відповідають вимогам сьогодення, істотно підвищують якість, ефективність та результативність навчально-виховного процесу, сприяють інтенсифікації та модернізації навчального процесу, розвивають творчий підхід і особистісний потенціал його учасників, забезпечують набуття в процесі навчання студентами-правниками необхідних компетентностей.

https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2021.3.1.21
PDF

Посилання

Активізація навчального процесу у сучасній вищій школі: метод. огляд / уклад. Л. А. Якимова. Київ : ДП «Вид. дім «Персонал», 2010. 32 с.

Аналітичний звіт за результатами проекту «Залучення громадськості до формування рамки кваліфікацій правничої професії шляхом проведення аналізу обсягу знань, переліку навичок і вмінь, якими має володіти випускник юридичного вищого навчального закладу, щоб відповідати вимогам сучасного ринку праці» / Козьяков С. Ю. та ін. Київ : ВГО «Українська Асоціація Маркетингу», 2015. 131 с.

Артикуца Н. Інноваційні методики викладання дисциплін у вищій юридичній освіті. 2005. URL: http://ekmair.ukma.edu.ua/bitstream/handle/123456789/2424/?sequence=1 (дата звернення: 02.09.2021).

Енциклопедія освіти / Академія пед. наук України; головний редактор В. Г. Кремінь. Київ : Юрінком Інтер, 2008. 1040 с.

Концепція розвитку юридичної освіти: проект / Комітет з питань освіти, науки та інновацій. URL: http://kno.rada.gov.ua/fsview/75465.html (дата звернення: 02.09.2021).

Положення про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності: наказ Міністерства освіти і науки України від 07 листопада 2000 р. № 522. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0946-00/ed20150508 (дата звернення: 02.09.2021).

Про вищу освіту: Закон України від 01 липня 2014 р. № 1556-VII. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18 (дата звернення: 02.09.2021).

Словник іншомовних слів / за ред. О. С. Мельничука. Київ, 1974. 865 с.

Словник іншомовних слів / Уклад.: С. М. Морозов, Л. М. Шкарапута. Київ : Наук, думка, 2000. 680 с.

Словник української мови: Академічний тлумачний словник української мови (1970-1980). В 11 т. URL: http://sum.in.ua (дата звернення: 02.09.2021).

Софій Н. Інноваційні методи навчання та викладання. Освіта. ua. 2007. URL: http://osvita.ua/school/method/1663/ (дата звернення: 02.09.2021).

Український педагогічний словник / Семен Гончаренко : гол. ред. С. Головко. Київ : Либідь, 1997. 373 с.

Юридична енциклопедія: у 6 т. / Редкол. : Ю. С. Шемшученко (гол. редкол.) та ін. Київ : «Укр. енц.», 1998. Т. 2. 691 с.

Ягупов В.В. Педагогіка. URL: https://sites.google.com/site/pedagogikasny/pedagogika/agupov-v-vpedagogika (дата звернення: 02.09.2021).

Hutsul O. V., Biryukova T. V., Shalajeva А. V. Introduction of innovative technologies while teaching the course “Medical informatics”. Modern engineering and innovative technologies. 2018. Issue 4 / Vol.1. Pp. 29-34. URL: https://journals.indexcopernicus.com/api/file/viewByFileId/773251.pdf (дата звернення: 02.09.2021).