Анотація
У статті розглянуто теоретичні підходи до змісту та визначення категорій «інновація», «освітня інновація», «інноваційний метод навчання», «інноваційні методи навчання у сфері викладання правничих дисциплін». Про- аналізовано погляди різноманітних вчених до визначення цих категорій. Досліджено нормативно-правові акти, у яких можна віднайти вказані дефініції. Запропоновано авторське трактування окремих з них. Виходячи із найбільш розповсюджених тлумачень термінів «метод навчання», «інновація», «освітня інно- вація», запропоновано сформулювали таке визначення поняття «інноваційний метод навчання» – це сукупність способів і прийомів навчання певної дисципліни, що відповідають вимогам сьогодення, істотно підвищують якість, ефективність та результативність навчально-виховного процесу, сприяють інтенсифікації та модернізації навчального процесу, розвивають творчий підхід і особистісний потенціал його учасників. Враховуючи зміст Положення про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності, подано таке тлу- мачення терміну «інноваційний метод навчання» – це об’єкт інноваційної освітньої діяльності, новостворений (застосований) або вдосконалений метод у галузі освіти, що істотно підвищує якість, результативність та ефек- тивність освітньої діяльності педагогічних та науково-педагогічних працівників, навчальних закладів. Зроблено висновок, що інноваційні методи навчання у сфері викладання правничих дисциплін – це сукупність способів і прийомів навчання правничих дисциплін, що відповідають вимогам сьогодення, істотно підвищують якість, ефективність та результативність навчально-виховного процесу, сприяють інтенсифікації та модернізації навчального процесу, розвивають творчий підхід і особистісний потенціал його учасників, забезпечують набуття в процесі навчання студентами-правниками необхідних компетентностей.
Посилання
Активізація навчального процесу у сучасній вищій школі: метод. огляд / уклад. Л. А. Якимова. Київ : ДП «Вид. дім «Персонал», 2010. 32 с.
Аналітичний звіт за результатами проекту «Залучення громадськості до формування рамки кваліфікацій правничої професії шляхом проведення аналізу обсягу знань, переліку навичок і вмінь, якими має володіти випускник юридичного вищого навчального закладу, щоб відповідати вимогам сучасного ринку праці» / Козьяков С. Ю. та ін. Київ : ВГО «Українська Асоціація Маркетингу», 2015. 131 с.
Артикуца Н. Інноваційні методики викладання дисциплін у вищій юридичній освіті. 2005. URL: http://ekmair.ukma.edu.ua/bitstream/handle/123456789/2424/?sequence=1 (дата звернення: 02.09.2021).
Енциклопедія освіти / Академія пед. наук України; головний редактор В. Г. Кремінь. Київ : Юрінком Інтер, 2008. 1040 с.
Концепція розвитку юридичної освіти: проект / Комітет з питань освіти, науки та інновацій. URL: http://kno.rada.gov.ua/fsview/75465.html (дата звернення: 02.09.2021).
Положення про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності: наказ Міністерства освіти і науки України від 07 листопада 2000 р. № 522. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0946-00/ed20150508 (дата звернення: 02.09.2021).
Про вищу освіту: Закон України від 01 липня 2014 р. № 1556-VII. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18 (дата звернення: 02.09.2021).
Словник іншомовних слів / за ред. О. С. Мельничука. Київ, 1974. 865 с.
Словник іншомовних слів / Уклад.: С. М. Морозов, Л. М. Шкарапута. Київ : Наук, думка, 2000. 680 с.
Словник української мови: Академічний тлумачний словник української мови (1970-1980). В 11 т. URL: http://sum.in.ua (дата звернення: 02.09.2021).
Софій Н. Інноваційні методи навчання та викладання. Освіта. ua. 2007. URL: http://osvita.ua/school/method/1663/ (дата звернення: 02.09.2021).
Український педагогічний словник / Семен Гончаренко : гол. ред. С. Головко. Київ : Либідь, 1997. 373 с.
Юридична енциклопедія: у 6 т. / Редкол. : Ю. С. Шемшученко (гол. редкол.) та ін. Київ : «Укр. енц.», 1998. Т. 2. 691 с.
Ягупов В.В. Педагогіка. URL: https://sites.google.com/site/pedagogikasny/pedagogika/agupov-v-vpedagogika (дата звернення: 02.09.2021).
Hutsul O. V., Biryukova T. V., Shalajeva А. V. Introduction of innovative technologies while teaching the course “Medical informatics”. Modern engineering and innovative technologies. 2018. Issue 4 / Vol.1. Pp. 29-34. URL: https://journals.indexcopernicus.com/api/file/viewByFileId/773251.pdf (дата звернення: 02.09.2021).