Анотація
Виконання соціального замовлення на творчу особистість актуалізує проблему підготовки педагогічних кадрів, здатних до систематичного і своєчасного моніторингу професійного становлення майбутніх фахівців в умовах вищої освіти. У статті розглянуто стан підготовки майбутніх педагогів до діагностичної діяльності, їх готовності до діагностування як важливого ресурсу підвищення якості професійного зростання в умовах університетської освіти. У статті розкрито хід констатувального експерименту, який мав на меті виявлення, аналіз рівня сформованості готовності майбутніх педагогів до діагностичної діяльності, а також стан організації підготовки до діагностичної діяльності як важливого чинника формування творчої особистості в умовах навчального закладу. Виявлено стан підготовки студентів до практичного діагностування в умовах закладу вищої освіти; недооцінка ролі діагностичної діяльності в професійному становленні студентів, переважання низького та середнього рівня їх готовності до діагностичної діяльності, відсутність систематичної роботи з формування цього складного утворення в системі університетської освіти. Дані констатувального експерименту підтвердили, що проблема підготовки майбутніх педагогів до діагностичної діяльності все ще недооцінюється в змісті професійної підготовки майбутніх педагогів, що пояснює причини превалювання низького рівня підготовленості до діагностичної діяльності, який негативно впливає на професійне становлення майбутніх педагогів в системі університетської освіти. Систематична підготовка до практичного діагностування ефективності освітнього процесу в професійному зростанні майбутніх фахівців має бути важливою частиною змісту професійної підготовки майбутніх педагогів.
Посилання
Бербец В.В. Діагностика навчальних досягнень учнів під час виконання творчих проектів. Проектнатехнічна діяльність учнів на уроках трудового навчання: теорія і методика. Колективна монографія/ за ред. О.М. Коберника. К.: Новий світ, 2003. С.86-102.
Гац Г.О. Педагогічна діагностика у процесі навчання фізичної культури учнів загальноосвітніх навчальних закладів: автореф. дис. … канд. пед. наук: 13.00.02. Луцьк, 2011. 20с.
Гребеник Т.В. Формування готовності студентів вищих навчальних закладів до реалізації професійної кар’єри. Вісник Черкаського університету. Серія: «Педагогічні науки». Черкаси., 2014. № 25 (318). С. 34-40.
Єльникова Г.В. теоретичні основи адаптивного управління соціальними системами. Директор школи, ліцею, гімназії. 2006. № 6. С. 59-64.
Іщенко Л. В. Діагностика підготовленості майбутніх учителів до формування творчої індивідуальності старших дошкільників. Проблема підготовки сучасного вчителя: зб. наук. праць Уманського держ. пед. ун-ту ім. П.Тичини / [ред. кол.: Побірченко Н.С. (гол. ред.) та ін.]. Умань: ОП Жовтий О.О. 2014. Вип. 10. Ч. 2. С. 130-137.
Касьянова О.М. Моніторинг в управленні навчальним закладом. Управлінський супровід моніторингу якості освіти. Харків: Основа, 2004. 96 с.
Мартиненко С.М. Система підготовки вчителя початкових класів до діагностичної діяльності: автореф. д-ра пед. наук: 13.00.04. Ін-т педагогіки АПН України. К., 2009. 44 с.
Мельник О.М. Підготовка майбутніх учителів початкових класів до діагностичної діяльності: дис. … канд. пед. наук: 13.00.04; Запоріз. обл. ін-т післядиплом. пед. освіти, Запоріжжя, 2002. 205 с.
Новик І.М. Формування готовності майбутніх учителів початкової школи до діагностичного супроводу розвитку пізнавальних інтересів учнів. Молодий вчений. 2016. № 3. С. 405-408.
Цехмістрова Г.С., Фоменко Н.А. Управління в освіті та педагогічна діагностика. К.: Слово, 2005. 280 с.
Шапран Ю. Діагностика професійної компетентності студентів педагогічного університету методом аналізу поведінкових індикаторів. Вісник Черкаського ун-ту. Сер. Педагогічні науки. Черкаси, 2015. С. 141-148.
Chuvasov M. O., Kondrashova L.V., Kondrashov M.M,Chuvasova N.O., Krasiuk I. O. The Philosophy Of Success Learning As Quality Assurance Methodology Of Higher Pedagogical Education Journal for Educators, Teachers and Trainers, Vol. 13(1). 2022. Р. 262–275.
Edelenbos P., Rubanek-German A. Teacher assessment: The concept of diagnostic competence Language Testing 21(3): 259-283. 2004. Doi: 10. 1191/ 02655322041/284 oa
Klug J. Modeling and training a new concept of teacher`s diagnostic competence: dissertation zur Erlangung der Doktorwurde. Dartstadt, 2011. 165 p.
Lunney M. Use of Critical Thinking in the Diagnostic Processijnt // Inernational Journal of Nursing Terminologies and Classifications. 2010. Vol. 21. № 2. P. 82-88.
Maaranen K. Teacher Studets’ MA Theses – A Gateway to Analitic Thinking About Teaching? A Case studu of Finnish Primary School Teachers // Scandinavian Journal of Educational Research. 2010. Vol. 54. № 5. P. 487-500.
Patterson C.H. Humanistic education/ Englewoord Cliffs. 1973. 288 p.