ОБҐРУНТУВАННЯ ПРОГРАМИ ДИФЕРЕНЦІАЦІЇ ТЕХНІКО-ТАКТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ ВАТЕРПОЛІСТІВ З УРАХУВАННЯМ ІГРОВИХ АМПЛУА
PDF

Ключові слова

водне поло, диференціація техніко-тактичної підготовки, ігрові амплуа, психофізіологічні характеристики water polo, differentiation of technical and tactical training, playing positions, psychophysiological characteristics

Як цитувати

СМИРНОВСЬКА, С. Б., & СМИРНОВСЬКИЙ, С. Б. (2024). ОБҐРУНТУВАННЯ ПРОГРАМИ ДИФЕРЕНЦІАЦІЇ ТЕХНІКО-ТАКТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ ВАТЕРПОЛІСТІВ З УРАХУВАННЯМ ІГРОВИХ АМПЛУА. АКАДЕМІЧНІ СТУДІЇ. СЕРІЯ «ПЕДАГОГІКА», (4), 131-136. https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2024.4.19

Анотація

У статті розглянуто проблему вдосконалення техніко-тактичної підготовки ватерполістів з урахуванням їхніх ігрових амплуа. В сучасних умовах розвитку водного поло досягнення високих спортивних результатів потребує врахування психофізіологічних характеристик спортсменів для оптимізації тренувального процесу. Автори обґрунтовують необхідність диференційованого підходу до підготовки гравців різних амплуа, що базується на аналізі їхніх індивідуальних особливостей та вимог змагальної діяльності. У межах дослідження була розроблена авторська експериментальна програма диференціації техніко-тактичної підготовки ватерполістів, спрямована на вдосконалення плавальної, технічної та тактичної підготовки спортсменів. Запропонована програма передбачає адаптацію тренувальних навантажень відповідно до ігрового амплуа спортсменів, що дозволяє підвищити ефективність виконання специфічних ігрових дій. Для оцінки результативності програми було проведено педагогічний експеримент із залученням контрольної та експериментальних груп спортсменів. Результати дослідження свідчать про позитивний вплив запропонованої програми на рівень техніко-тактичної підготовленості ватерполістів. Встановлено, що диференційований підхід сприяє зростанню спортивної майстерності гравців, покращенню їхньої плавальної підготовки та техніко-тактичної підготовки. Використання диференційованих тренувальних завдань дозволяє оптимізувати процес формування ігрових амплуа та підвищити результативність командної гри. Отримані результати можуть бути використані для вдосконалення підготовки спортсменів у водному поло та інших командних ігрових видах спорту, де важливо враховувати ігрові амплуа та індивідуальні особливості спортсменів.

https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2024.4.19
PDF

Посилання

Коробейніков Г. В. Оцінка психофізіологічного стану у борців високої кваліфікації в умовах тренувальних навантажень за нейродинамічними характеристиками. Вісник ОНУ. Біологія. 2018. Т. 23, № 2(43). С. 139–148.

Пилипко О., Пилипко А. Вибір ігрового амплуа півзахисників і рухомих нападників у гравців в жіночому водному поло. Слобожанський науково-спортивний вісник. 2020. Т. 76, № 2. С. 56–72.

Differentiation of technical and tactical training of epee fencers with the account of weapon control / Y. Briskin et al. Ido movement for culture. 2020. Vol. 20, no. 1. P. 40–48.

Evaluation of the training level of water polo swimming players (13–15 years old) / M. Chaplins'kyy et al. Journal of Physical Education and Sport. 2018. Vol. 18, no. 1. P. 356–362.

Features of the development of physical qualities of water polo players / Y. Briskin et al. Journal of Physical Education and Sport. 2015. Vol. 15, no. 3. P. 543–550.