ІНТЕРАКТИВНЕ НАВЧАННЯ: МЕТОДИ ТА ПРАКТИКИ ОНЛАЙН-РОБОТИ ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ
PDF

Ключові слова

онлайн-навчання, платформа Mix SumDU, самостійна робота, інтерактивні платформи, інформатизація освіти, освітні технології, моделі навчання online education, Mix SumDU platform, independent work, interactive platforms, informatization of education, educational technologies, learning models

Як цитувати

МАЛЬОВАНА, Н. В., & ЮСЮК, А. М. (2024). ІНТЕРАКТИВНЕ НАВЧАННЯ: МЕТОДИ ТА ПРАКТИКИ ОНЛАЙН-РОБОТИ ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ. АКАДЕМІЧНІ СТУДІЇ. СЕРІЯ «ПЕДАГОГІКА», (4), 67-75. https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2024.4.10

Анотація

Сучасне суспільство переживає стрімкі зміни стосовно освіти, а саме: виклики, спричинені пандемією COVID-19 та війною в Україні, спонукали до впровадження технологій у навчальний процес. Онлайн-освіта стала відповіддю на ці виклики, поєднуючи традиційні методи навчання з цифровими інструментами. Змінюючи структуру освітнього процесу і посилюючи взаємодію між студентами та викладачами, інноваційні підходи, базовані на комунікативному навчанні, допомагають підвищити зацікавленість студентів та мотивувати їх до активної участі. Онлайн та самостійна робота студентів, яка включає індивідуальну та колективну діяльність, є невід'ємною складовою сучасної освіти. Cаме завдяки платформам Coursera, Mix, Kahoot, Padlet, Pinterest студенти отримують доступ до інтерактивних матеріалів, виконують завдання у зручний час. Зокрема, платформа Mix SumDU, розроблена Сумським державним університетом, надає навчальні матеріали, інтерактивні курси і тести. У статті розглядаються моделі онлайн-освіти: синхронне навчання (вебінари, відеоконференції), асинхронне навчання (доступ до матеріалів у будь-який час), мікронавчання (короткі модулі), перевернуте навчання (самостійне вивчення теорії перед заняттями) та масові відкриті онлайн-курси (MOOC). Платформи Mix SumDU, Kahoot і Padlet сприяють розвитку самостійності, мотивації та вмінню керувати часом. Опитування на базі СумДУ показали позитивне сприйняття онлайн-навчання: 99% підтримують його інтеграцію. Проте є виклики, пов'язані з авторським правом на аудіо– та відеоматеріали, забезпеченням доступу до якісних ресурсів і підвищенням самодисципліни студентів. Досвід СумДУ у впровадженні платформ Mix підтверджує ефективність електронних ресурсів для підвищення результативності навчання. Інформатизація освіти формує ключові навички, необхідні у сучасному суспільстві.

https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2024.4.10
PDF

Посилання

Бенера В.Є. Формування пізнавальної самостійності в майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів засобами інтелектуальної гри: Автореферат дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук. Київ, 2003. 21 с.

Бондар І. Форми самостійної роботи учнів на уроках історії відповідно концепції нової української школи. Вступне слово, 2022, 109.

Демченко О.М. Критерії пізнавально-творчої самостійної діяльності студентів. Педагогічні науки. Збірник наукових праць. Частина перша. Суми: Сум ДПУ ім. А.С. Макаренка, 2004. С. 361–368.

Змішане навчання. «Персоналізоване навчання кожного учня». Усі зображення моделей взяті із відеоматеріалів курсу «Змішане навчання» на Coursera.

Корнова, Н. І., Кравчук, М. Г., Романенко, О. В. Самостійна робота студентів як складова організації навчального процесу. Publishing House “Baltija Publishing”, 2022.

Літвінчук С. Б. Активізація навчання у вищій школі засобами організації самостійної роботи студентів. 2021.

Нагаєв В. М., Портян М. О. Методика викладання у вищій школі. 2018.

Пристемський О., Подаков Є. Актуальні проблеми використання програмного забезпечення для ведення обліку та формування звітності. 2018.

Тамаркіна О. Л. Самостійна робота студентів ВЗО в умовах дистанційного навчання. 2020.

Albiladi W. S., Alshareef K. K. Blended learning in English teaching and learning: A review of the current literature. Journal of Language Teaching and Research, 2019, 10.2: 232–238.

Bakhtiyarovna, Y. M., et al. Independent Extracurricular Work Of Students Of Technical Higher Education Institutions In The Conditions Of A Credit Modular System. Journal of Pharmaceutical Negative Results, 2022, 3302–3305.

Bogoeva E. Students’ self-guided work as a component of an effective lesson. In: Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice. 2018. p. 164-168.

Glăveanu V. P. Educating which creativity?. Thinking skills and creativity, 2018, 27: 25–32.

Mutlu-Bayraktar D., Cosgun V., Altan T. Cognitive load in multimedia learning environments: A systematic review. Computers & Education, 2019, 141: 103618.

Simonson M., Zvacek S. M., Smaldino S. Teaching and learning at a distance: Foundations of distance education 7th edition. 2019.