ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ВИМІР ФОРМУВАННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ
PDF (English)

Ключові слова

професійна компетенція, професійно орієнтована освіта, методологічна та соціокультурна компетентність, вчитель іноземної мови, рада країн Європи, формулювання проблеми professional competence, professionally oriented education, methodological and sociocultural competence, foreign language teacher, Council of Europe countries Formulation of the problem

Як цитувати

НІКОЛАЄВА, І. А., КУЗЬМИЧ, О. В., & ДЕНИСОВА, С. П. (2021). ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ВИМІР ФОРМУВАННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ. АКАДЕМІЧНІ СТУДІЇ. СЕРІЯ «ПЕДАГОГІКА», 1(3), 59-66. https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2021.3.1.10

Анотація

Компетентність як складник фахової підготовки майбутніх вчителів іноземної мови полягає у формуванні про- фесійних теоретичних і практичних навичок і вмінь, мотивів діяльності, особистісних якостей, наявності досвіду професійної діяльності, умінні творчо мислити, в розвитку творчого потенціалу, ціннісних орієнтацій, які дозво- ляють самостійно й ефективно реалізовувати цілі педагогічного процесу. Школярі і студенти повинні не тільки оволодівати словесним кодом певної іноземної мови, але й уміти використовувати на практиці і створювати на певному рівні в своїй свідомості «картину світу», притаманну носію цієї мови. Виходячи з сучасних вимог до мовної освіти, з’являється важливе завдання – підготовка вчителя іноземної мови, яка повинна мати виражений культурологічний характер і бути спрямованою на формування здібностей адаптивної поведінки в спілкуванні з носіями культури країни, мова якої вивчається, а також формування на основі знання мови ментальності, стилю поведінки, традицій і звичаїв народу. У статті розглядаються компоненти професійної компетенції майбутнього вчителя іноземної мови в країнах Ради Європи. Особлива увага приділяється аналізу технологій професійно орієнтованого навчання у підготовці вчителів іноземної мови, формування методологічної та соціально-культурної компетенції, а також процесу само- навчання іноземними мовами. Авторами доведено, що основними умовами формування професійної компетентності майбутнього вчителя іноземної мови початкової школи є: зміщення акценту в навчанні з традиційного теоретичного вивчення навчаль- них дисциплін до більш практичного застосування отриманої інформації, від парадигми «я знаю» до парадигми «я вмію»; підготовка фахівців, що володіють компетенцією самонавчання; запозичення європейського досвіду використання електронного професійного портфоліо як ефективного інструменту самоконтролю студента та його безперервного професійного й особистісного розвитку.

https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2021.3.1.10
PDF (English)

Посилання

Бігич О. Б. Теорія і практика формування методичної компетенції вчителя іноземних мов в початковій школі. Київ : Ленвіт, 2006. С. 11–32.

Кривець С. Теоретичне обґрунтування критеріїв та ознак сформованості інформаційно-пошукової компетентності майбутніх вчителів. Рідна школа. 2008. № 12. С. 60–63.

Москалева Н. С. Технология проффесионально-направленного обучения в подготовке учителя иностранного языка. Иностранные языки в школе. 2007 № 7. С. 78–82.

Общевропейские компетенции владения иностранным языком: Изучение, обучение, оценка. Москва : Изд-во МГЛУ, 2003. С. 12.

Тамбовкина Т. Ю. Самообучение иностранным языкам в языковом вузе: концепция учебного курса. Иностранные языки в школе. 2007. № 8. С. 77–84.

Canale M. & Swain M. (2010) A theoretical framework for communicative competence. In palmer A.S. Groot, P.G. Trosper, S.A. (eds). The constract validation of testof communicative competence. Washington, D.C. TE SOL.

Davies, Allan (2015): “Communicative Competence as language Use” Applied Linguistic 10/2, 157–170.