ІННОВАЦІЙНІ СТРАТЕГІЇ ІНШОМОВНОЇ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ: АНАЛІЗ МОТИВАЦІЙНИХ ЧИННИКІВ ТА ЕФЕКТИВНИХ ПІДХОДІВ
PDF

Ключові слова

інноваційні стратегії
мотиваційні чинники
іншомовна підготовка
диференційовані підходи
інтегративна мотивація
інструментальна мотивація
гендерні відмінності innovative strategies
motivational factors
foreign language teaching
differentiated approaches
integrative motivation
instrumental motivation
gender differences

Як цитувати

БОНДАРЧУК, Ю. А. (2024). ІННОВАЦІЙНІ СТРАТЕГІЇ ІНШОМОВНОЇ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ: АНАЛІЗ МОТИВАЦІЙНИХ ЧИННИКІВ ТА ЕФЕКТИВНИХ ПІДХОДІВ. АКАДЕМІЧНІ СТУДІЇ. СЕРІЯ «ПЕДАГОГІКА», (2), 3-11. https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2024.2.1

Анотація

Дана стаття досліджує важливість іншомовної підготовки в умовах глобалізації та міжнародної інтеграції. Враховуючи зростаючу потребу у володінні англійською мовою, стаття аналізує мотиваційні чинники, що вплвають на успішне вивчення іноземних мов. Основною метою дослідження є розробка інноваційних стратегій, які враховують мотиваційні потреби студентів різного рівня володіння мовою та сприяють підвищенню їхньої мотивації. Важливість адаптації навчальних програм під індивідуальні потреби студентів підкреслюється для підвищення їхньої ефективності та залученості до навчання. Попередні дослідження вказують на важливість як внутрішньої, так і зовнішньої мотивації, що впливає на навчальний процес. Внутрішня мотивація, пов’язана із задоволенням від процесу навчання, і зовнішня мотивація, яка стосується нагород або уникнення покарань, є суттєвими чинниками успіху. Аналіз рівнів володіння англійською мовою показує необхідність диференційованих підходів до навчання, що враховують індивідуальні потреби студентів. Важливим аспектом є також гендерні відмінності в мотивації, які вимагають розробки інклюзивних стратегій для ефективної іншомовної підготовки. Дослідження підкреслює важливість інтегративної та інструментальної мотивації, яка стимулює студентів до вивчення мови для особистого та професійного зростання. Результати дослідження вказують на необхідність постійного оцінювання мотиваційних потреб студентів і адаптації навчальних стратегій для досягнення високих академічних результатів. Крім того, важливо враховувати культурний контекст, в якому відбувається навчання, оскільки це може вплинути на мотивацію та успіх студентів. Використання сучасних технологій та інтерактивних методів навчання також відіграє важливу роль у підвищенні мотивації студентів до вивчення іноземних мов. Це дослідження надає нові перспективи для вдосконалення методик іншомовної підготовки, роблячи акцент на комплексний підхід, що включає як мотиваційні, так і педагогічні аспекти.

https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2024.2.1
PDF

Посилання

Deci E., Ryan R. Intrinsic and Extrinsic Motivations: Classic Definitions and New Directions. Contemporary Educational Psychology. 2000. № 25. Р. 54–67.

Dornyei, Z. Motivational Strategies in the Language Classroom. Cambridge: Cambridge University Press. 2001. http://dx.doi.org/10.1017/CBO9780511667343

Gаrdner R.С. Attitudеs аnd Mоtivation іn Second Lаnguage Leаrning / R.С.Gаrdner, W.Е.Lаmbert. Rоwley: Nеwbury Housе, 2012. 451 р.

Krashen, S. D. Principles and practice in second language acquisition. Oxford: Pergamon Press. 1982.

Malykhin, O., Bondarchuk, J., Tersina, I., & Voitanik, I. Unlocking success: strategic approaches to enhancing communicative competence in English learning. Amazonia Investiga, 2024. 13(76), 90-102. https://doi.org/10.34069/AI/2024.76.04.8

Ryan, R. M., & Deci, E. L. Self-determination theory and the facilitation of intrinsic motivation, social development, and well-being. American Psychologist, 2000. 55(1), 68–78. https://doi.org/10.1037/0003-066X.55.1.68

Арістова Н. О. Формування мотивації вивчення іноземної мови у студентів вищих навчальних закладів: монографія. Київ : ТОВ ГЛІФМЕДІЯ, 2015. 240 с.

Бойко, Л. М. Підвищення мотивації студентів до вивчення іноземної мови при навчанні онлайн. Наукові записки. Серія : Педагогічні науки. 2022. Вип. 207. С. 104–108. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2022-1-207-104-108

Бондарчук Ю. А. Стратегічне удосконалення навчання іноземних мов у закладах вищої освіти: інноваційні підходи в умовах динамічних змін. Педагогічна Академія: наукові записки. 2024. (6). https://doi.org/10.57125/pedacademy.2024.05.29.09

Боровенська, Т. Диференційований підхід до організації аудиторної та самостійної роботи студентів під час вивчення іноземних мов. Grail of Science. 2022. 12–13. С. 481–488. https://doi.org/10.36074/grail-ofscience.29.04.2022.084

Віннікова, Л. Фактори мотивації студентів та учнів при дистанційному навчанні англійської мови. Молодий вчений. 2021. Вип. 12(100). С. 40–43. https://doi.org/10.32839/2304-5809/2021-12-100-9

Козак М. В. Роль мотивації та шляхи її підвищення при вивченні іноземних мов. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія : Педагогіка. Соціальна робота. 2015. Вип. 35. С. 84–87. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvuuped_2015_35_27

Крайник Л. Мотивація як ключовий фактор успіху студентів у вивченніанглійської мови професійного спрямування . Молодь і ринок. 2019. № 4(171). С. 158–162. https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.168663

Лещенко Т. О., Шевченко О. М. Дослідження мотивації до навчально-професійної діяльності студентів медичного університету. Інноваційна педагогіка. 2023. Вип. 56, т. 1. С. 74–78. URL: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/20368

Москалюк М., Москалюк Н. Підвищення мотивації студентів в умовах дистанційного навчання під час військових дій. Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету. 2022. (60). С. 118–127.http://visnyk.idgu.edu.ua/index.php/nv/article/view/663

Осередчук О. А. Формування позитивної мотивації студентів до самомоніторингу навчальних досягнень з метою самовдосконалення. Наукові записки. Серія : Педагогічні науки. 2022. (203). С. 107–114. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2022-1-203-107-114

Рідель Т. М. Шляхи підвищення мотивації при вивченні англійської мови студентами СНАУ. Молодий вчений. 2017. № 12. С. 448–453.

Соляненко О. Л., Дземешкевич Д. М. До питання мотивації студентів закладів вищої освіти МОЗ України під час вивчення дисципліни «Іноземна мова за професійним спрямуванням. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2019. Т. 2. № 63. С. 172–175. https://doi.org/10.32840/1992-5786.2019.63-2.33

Тимощук Н. М. Підвищення мотивації до вивчення іноземної мови студентами немовних (аграрних) закладів вищої освіти. Педагогічні науки. 2019. Вип. LXXХVІІ. C. 158–162 https://doi.org/10.32999/ksu2413-1865/2019-87-29