ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА ПЕРЕВІРКА СФОРМОВАНОСТІ РЕФЛЕКСИВНОГО КОМПОНЕНТА ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ІЗ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ I СПОРТУ
PDF

Ключові слова

експеримент, сформованість, рефлексивний компонент, фахівці, фізичне виховання, спорт experiment, formation, reflexive component, specialists, physical education, sports

Як цитувати

ДОЛИННИЙ, Ю. О., ХОЛОДНИЙ, О. І., & КРАВЧУК, Л. С. (2021). ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА ПЕРЕВІРКА СФОРМОВАНОСТІ РЕФЛЕКСИВНОГО КОМПОНЕНТА ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ІЗ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ I СПОРТУ. АКАДЕМІЧНІ СТУДІЇ. СЕРІЯ «ПЕДАГОГІКА», 1(3), 39-44. https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2021.3.1.7

Анотація

Сучасному соціуму вкрай потрібні висококваліфіковані, компетентні та конкурентоспроможні фахівці, здат- ні ефективно проводити спортивно-масові заходи, фізкультурно-оздоровчу роботу, відновлювати стан здоров’я людей і молоді. Отже, якісна професійна підготовка здобувачів вищої освіти з фізичного виховання і спорту є актуальною проблемою сучасності. Для експериментальної перевірки якісної професійної підготовки здобувачів вищої освіти з фізичного вихо- вання і спорту, а саме методики ефективності сформованості рефлексивного компонента готовності майбутніх фахівців із фізичного виховання i спорту до спортивно-масової та фізкультурно-оздоровчої роботи було запропо- новано експертне оцінювання рівнів оволодіння професійною компетентністю рефлексивного компонента готов- ності майбутніх фахівців із фізичного виховання і спорту: проведено зіставлення розподілів здобувачів вищої освіти експериментальних і контрольних груп (порівнюваля відповідні розподіли на початку й у кінці форму- вального експерименту; кількісні та якісні результати констатуючого та формувального експериментів; визначено достовірності результатів та обґрунтовано висновки про педагогічний ефект експерименту). Результати констатуючого експерименту переконливо доводять суттєві позитивні зрушення у рівнях сформо- ваності рефлексивного компонента готовності здобувачів вищої освіти до спортивно-масової та фізкультурно- оздоровчої роботи: частка таких здобувачів вищої освіти зросла відповідно на високому рівні на 10%, на достат- ньому – на 20,3%. Експерти продемонстрували єдність думок у тому, що низький рівень рефлексивних здатностей притаманний лише 5,5% студентам експериментального масиву. У контрольних групах рівневі зрушення менш помітні: на 3,7% зросла частка здобувачів вищої освіти з високим і достатнім рівнями сформованості рефлексивно- го компонента готовності до спортивно-масової та фізкультурно-оздоровчої роботи; практично не змінилася кіль- кість здобувачів вищої освіти з низьким рівнем сформованості названого компонента.

https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2021.3.1.7
PDF

Посилання

Долинний Ю. Професійна підготовка майбутніх фахівців з фізичного виховання і спорту. Взаємодія духовного й фізичного виховання в становленні гармонійно розвиненої особистості : збірник статей за матеріалами VІ Міжнародної науково-практичної онлайн-конференції / гол. ред. В. М. Пристинський. Слов’янськ, 2019. С. 391–395.

Долинний Ю. Підготовка фахівців з фізичного виховання й спорту до професійної діяльності. Інноваційна педагогіка. 2020. Вип. 21. Т. 1. С. 203–207.

Лузан П. Основи науково-педагогічних досліджень : навчальний посібник. Київ : ДАКККіМ, 2012. 368 с.

Лукіна, Т. Моніторинг якості освіти: теорія і практика. Київ : Вид. дім «Шкіл. Світ», Вид. Л. Галіцина, 2006. 128 с.

Рябова З. Моніторинг розвитку навчальної діяльності учнів загальноосвітнього навчального закладу : науково–методичний посібник. Харків : Гімназія, 2004. 72 с.

Сидоренко В. Основи наукових досліджень : навчальний посібник. Київ : РННЦ «ДІНІТ», 2000. 259 с.