Анотація
Стаття присвячена пошуку нових, ефективних засобів реорганізації педагогічного процесу у сфері фізичного виховання здобувачів вищої освіти. Підкреслюється, що основою технології такого педагогічного процесу є сукуп- ність дій викладача та здобувача, які приводять до успіху в реалізації поставлених освітніх і виховних завдань. Розглядається необхідність розробки нових програм у тих видах спорту, що вибрали здобувачі. Застосування інноваційних засобів і методів дозволяє розширити можливості популяризації обраного виду спорту й оцінити позитивний вплив цих видів на розвиток фізичних якостей здобувачів. Такий підхід буде сприяти підвищенню мотивації до навчальних занять, до ведення здорового способу життя, а також удосконаленню рівня фізичної під- готовленості кожного з тих, хто займається. Проблема створення нових програм з інноваційними аспектами в організації фізичного виховання здобувачів вищої освіти розглядається у педагогічному, методичному й організаційному аспектах. Вивчаються роботи різних авторів і сучасних учених, аналізується досвід застосування подібних програм в інших закладах вищої освіти. На заняттях із фізичного виховання у закладах освіти одним із ключових напрямів повинна стати підтримка соціального здоров’я здобувачів. Оскільки статистика відзначає зниження рівня здоров’я у середовищі студент- ської молоді, проблема збереження і зміцнення здоров’я сьогодні є надзвичайно актуальною та важливою. Акту- альність означеної теми зумовлена необхідністю введення нових технологій у програми за видами спорту з метою підвищення активності та зацікавленості здобувачів у заняттях фізичною культурою і спортом загалом. У період навчання у закладах вищої освіти для здобувачів рухова активність є основою здорового способу життя, тому у ситуації, що склалася, необхідно шукати нові шляхи просування цих корисних ініціатив. Аналіз системи фізичного виховання в нашій академії, проведення анкетування серед здобувачів і обробка результатів дослідження дозволяють визначити та запропонувати найбільш ефективні шляхи активізації навчаль- ного процесу з урахуванням всіх побажань.
Посилання
Антипова Ж. И., Воробьева Е. Н. Физкультурно-оздоровительные технологии в учебных заведениях и их влияние на формирование личности студентов. Матеріали конференцій МЦНД. 2020. Т. 4. С. 66−68.
Москаленко Н. В., Сичова Т. В., Анастасьєва З. В. Інноваційні технології фізичного виховання, спрямовані на зміцнення здоров’я студенток 17–18 років. Спортивний вісник Придніпров’я. 2012. № 2. С. 10−13.
Колеченко А. К. Энциклопедия педагогических технологий : пособие для преподавателей. Санкт-Петербург : КАРО, 2006. 368 с.
Селевко Г. К. Современные образовательные технологии : учебное пособие. Москва : Народное образование, 2003. 256 с.
Дядичева М. В., Ансимова З. Ю. Формирование мотивации к учебно- познавательной деятельности будущих учителей физической культуры. Развитие теоретических основ физического воспитания и спорта : сборник статей межвузовской научно-практической конференции. Российский государственный педагогический университет им. А. И. Герцена. 2018. С. 29−35.
Ермаков С. С., Цеслицка М.З., Мушкета Р.К. Физическая культура и спорт в жизни студентов Восточно-Европейского региона: современное состояние и перспективы развития. Физическое воспитание студентов. 2015. № 6. С. 16−30.
Самоха Р. А. Інноваційні технології фізичного виховання студентів педагогічних університетів із застосуванням народних традицій : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.07. Київ, 2007. 22 с.
Сычёва Т. В. Инновационные технологии в физическом воспитании студенток. Физическое воспитание студентов. 2012. № 4. С. 115−119.
Воронов Н. П., Столяренко О.М. Использование инновационных технологий в физическом воспитании студентов. Физическое воспитание студентов. 2010. № 3. С. 14−16.
Фидирко М. А., Антипова Ж. И. Физическое воспитание и инновации в аысшем учебном заведении. InterConf. 2020. С. 71−74.