АКМЕСПРЯМОВАНІ СТРАТЕГІЇ ФОРМУВАННЯ ФАХОВОЇ МАЙСТЕРНОСТІ УЧИТЕЛЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА В ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ ШКОЛІ
PDF

Ключові слова

учитель музичного мистецтва, фахова майстерність, акмеспрямовані стратегії, учні. music teacher, professional skills, educational strategies, students.

Як цитувати

ДУБ’ЮК, Н. М. (2023). АКМЕСПРЯМОВАНІ СТРАТЕГІЇ ФОРМУВАННЯ ФАХОВОЇ МАЙСТЕРНОСТІ УЧИТЕЛЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА В ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ ШКОЛІ. АКАДЕМІЧНІ СТУДІЇ. СЕРІЯ «ПЕДАГОГІКА», (3), 11-16. https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2022.3.2

Анотація

У статті розкриті проблеми і завдання визначальної ролі в ефективному впровадженні у мистецький освітній простір новітньої парадигми освіти XXI ст.,яка відіграє прилучення української культури і мистецтва. І це потрібно для розвитку кожної особистості на засадах культурних цінностей українського суспільства, визначальною ознакою яких є прагнення осягнути сенс існування людини через залучення учнів до культурно-творчого осмислення найкращих зразків музичного мистецтва. Актуальність проблеми визначається сучасними високими вимогами до особистості учителя музичного мистецтва, відповідно до Національної стратегії розвитку освіти України, рекомендацій Європейського парламенту та Ради Європи, ключової реформи «Нова українська школа», що зумовлює необхідність перегляду умов для формування фахової майстерності учителя музичного мистецтва в загальноосвітній школі, здатного організовувати різні види художньо-творчої діяльності та творчо самореалізовуватися в означеній діяльності. Висвітлюється питання трансформації системи середньої освіти України, яка вимагає нового рівня систематизації об’єктивних знань про розвиток освітянських процесів, пізнання законів і закономірностей. У статті досліджуються принципово нові завдання, які стоять перед учителем музичного мистецтва в загальноосвітній школі. Педагог повинен майстерно володіти навичками, орієнтованими на досягнення акмеологічного рівня з фундаментальними принципами національної самосвідомості, соціокультурної відповідності, проблематизіції, гуманізму, діалогізації та особистісно зорієнтованому підході у навчальному процесі. Для подальшого удосконалення фахової майстерності учителя мистецтва в загальноосвітній школі акмеологічне спрямування це, постійний контакт з людьми ( мистецтво творчої взаємодії ), постійний потяг до самовдосконалення, що потребує оптимальної професійно-психологічної підготовленості ( психолого-педагогічні знання й уміння, розвинуті професійні якості та здібності ). Піднімається питання формування високого рівня педагогічних знань і розвинену систему фахових умінь, які визначають його професійну майстерність, в умовах сучасного динамічного інформаційного середовища.

https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2022.3.2
PDF

Посилання

Дубасенюк О.А. Кузьміна Н.В. Факторні акме-моделі продуктивної професійної виховної діяльності педагога загальноосвітньої та професійної школи // Сучасні акмеологічні дослідження: теоретико-методологічні та прикладні аспекти : монографія / редкол. В.О. Огнев’юк, С.О. Сисоєва, Я.С. Фруктова. К. : Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2016. С. 286–340.

Падалка Г.М. Педагогіка мистецтва. Київ : Освіта України, 2008. 274 с.

Сидоренко В. Феменологія педагогічної майстерності вчителя в умовах післядипломної освіти. Післядипломна освіта в Україні. 2016. № 1. С. 28–34.

Теорія і практика професійної майстерності в умовах цілежиттєвого навчання / за ред. О. А. Дубасенюк. Житомир : Вид-во Рута, 2016. 400 с.

Adam J. Kruse. (2015). Preservice Music Teachers’ Experiences With and Attitudes Toward Music Genres. Journal of Music Teacher Education. June 24. DOI: 10.1177/10570837