ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ОСНОВНИХ ЗАСОБІВ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ НА ЗАНЯТТЯХ З ДИСЦИПЛІНИ «УКРАЇНСЬКА МОВА (ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ)»
PDF

Ключові слова

змішане навчання, віртуальна дошка, Google Jamboard, Padlet. blended learning, virtual whiteboard, Google Jamboard, Padlet.

Як цитувати

ЯРЕМКО, А. С., & КОЦАР, В. М. (2022). ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ОСНОВНИХ ЗАСОБІВ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ НА ЗАНЯТТЯХ З ДИСЦИПЛІНИ «УКРАЇНСЬКА МОВА (ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ)». АКАДЕМІЧНІ СТУДІЇ. СЕРІЯ «ПЕДАГОГІКА», (1), 91-96. https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2022.1.13

Анотація

У разі змішаного навчання одним із важливих питань процесу навчання студентів є вибір відповідних цифрових ресурсів. У цій статті описано можливості одного з інструментів організації спільної діяльності студентів та викладача – віртуальна дошка. Автори, як приклад, розглядають віртуальні дошки Google Jamboard та Padlet. Мета статті – аналіз ефективності застосування онлайн інтерактивних дошок Google Jamboard та Padlet на заняттях з української мови (за професійним спрямуванням). Функціонал Jamboard досить простий для освоєння вчителем та учнями. У процесі навчання української мови (за професійним спрямуванням) дошку активно можна використовувати при поясненні нового матеріалу, і одночасному виконанні завдань студентами, зокрема при закріпленні матеріалу. Також онлайн-дошку зручно використовувати при малюванні різних схем для організації рефлексії або мозкового штурму. Більш розширений функціонал має дошка Padlet, яка є одним із найпопулярніших сервісів серед педагогів гуманітарного циклу або суспільних наук. У віртуальній дошці Padlet пропонуються різні шаблони (стіна, полотно, стрічка, розкадрування, колонки, бесіди, карта, хронологія), і викладач вибирає те, що потрібно в залежності від планованого результату заняття. Після цього виконуються певні налаштування, в яких крім дизайну дошки (фон, шрифт і т. д.), можна здійснювати налаштування постів (позиція посту, коментарі, реакції тощо) та фільтрацію контенту (запит схвалення, приховування ненормативної лексики). Jamboard та Padlet – це сервіси, які дозволяють кожному студенту розмістити свою роботу на дошці, а викладачеві – прокоментувати та оцінити кожного. Дошки можна використовувати для спільної роботи та збирати матеріал на одній стіні. Саме тому вони ідеально підходять для групової дистанційної роботи.

https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2022.1.13
PDF

Посилання

Кадемія М. Ю. Інформаційно-комунікаційні технології навчання : словник-глосарій. Львів : «СПОЛОМ», 2011. 327 с.

Козаков В. А., Дзвінчук Д. І. Психолого-педагогічна підготовка фахівців у непедагогічних університетах : монографія. Київ : ЗАТ «НІЧЛАВА», 2003. 140 с.

Концепція національного виховання. Рідна школа. 1995. № 6. С. 23.

Матвієнко О. В. Основи інформаційного менеджменту : навч. посібник. Київ : Центр навчальної літератури, 2004. 128 с.

Нaціонaльнa стрaтегія розвитку освіти в Укрaїні нa 2012–2021 роки. URL: http://oneu.edu.ua/wp-сontent/ uploads/2017/11/nsro_1221.pdf (дaтa звернення: 10.05.2022).

Про освіту : Зaкон Укрaїни від 05.09.2017 р. Відомості Верховної Рaди. 2017. № 38/39. С. 380.

Aлексaндровa О. Иммерсивность, глокaлизaция и VR: основные тренды школьного обрaзовaния. URL: https://trends.rbc.ru/trends/education/61a789509a794784c95c7223 (дата звернення: 20.02.2022).