СУТНІСТЬ ТА ЗМІСТ МУЗИЧНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІАГНОСТИКИ
PDF

Ключові слова

музична педагогіка, діагностування, діагноз, методика, педагог, студент, особистість. music pedagogy, diagnosing, diagnosis, methods, teacher, student, personality.

Як цитувати

ГУРГУЛА, Р. І., МАРАЧ, О. М., & ВОЙНАРОВСЬКИЙ, А. Ю. (2022). СУТНІСТЬ ТА ЗМІСТ МУЗИЧНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІАГНОСТИКИ. АКАДЕМІЧНІ СТУДІЇ. СЕРІЯ «ПЕДАГОГІКА», (1), 17-23. https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2022.1.3

Анотація

У статті розглядається специфіка комплексу принципів постановки музично-педагогічного діагнозу, визначається суть, структуру та окремі складові музично-педагогічної діагностики як єдиної функціональної системи. Проаналізовані й охарактеризовані підходи по дослідженню питань, проблем та завдань музично-педагогічного діагностування у психолого-педагогічній, музикознавчій, методичній літературі. Розглянуто та проаналізовано структуру особистості, у якій виділено чотири особливих підструктури. Проаналізовані «зовнішні прояви» музичного виконавства, труднощі та помилки, з якими зустрічаються студента/студентки на певному навчальному етапі; характеристики тих показників музично-педагогічного діагнозу, які безпосередньо взаємопов’язані з виконанням й інтерпретацією музичного твору. У статті акцентовано на тому, що внутрішній світ людини, її переживання та почуття є найважливішим змістом у музиці. Саме тому конкретизація й диференціація образного змісту безпосередньо пов’язані з її індивідуальністю, життєвим досвідом та інтересами. Під час проведення дослідження використовувались інтернет джерела, спеціалізована література, методичні й наукові напрацювання таких вітчизняних музикантів-педагогів та музикознавців: Ткача Е., Загоровської С., Яковчука Г., та ін. Дослідження ґрунтуються на методах порівняння, синтезу та узагальнення. Наукова новизна статті полягає в теоретичному обґрунтуванні основних питань, проблем та завдань, пов’язаних з процесом музично-педагогічного діагностування, його змістом, складом діагностичних показників-орієнтирів, питомої ваги кожного з них. Приходимо до висновку, що музично-педагогічна діагностика – необхідна галузь пізнавальної діяльності, яка виконує важливі функції у навчальному процесі й має складну ієрархічну структуру. Вдосконалення педагогічної майстерності музиканта неможливе без оволодіння усім комплексом діагностичних знань та умінь.

https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2022.1.3
PDF

Посилання

Орловский В. В. К вопросу о методологии оценки в музыкальной педагогике. Тбилиси, 1975. С. 13–21.

Платонов К. К. Проблемы способностей. Москва, 1972. 312 с.

Яковчук Г. Музично-творчий розвиток майбутнього вчителя музики. Мистецтво та освіта. Київ, 2001. № 4. С. 13.

Ямпольский А. И. О методе работы с учениками: Сборник «Вопросы скрипичного исполнительства и педагогики» / сост. С. Сапожников. Москва, 1968. 146 с.

Лысек Ф. Практические проблемы музыкального воспитания. Из истории музыкального воспитания : хрестоматия / сост. О. А. Апраксина. Москва : Просвещение, 1990. 207 с.

Ткач О. Деякі проблеми теорії музично-педагогічної діагностики. Питання фортепіанної педагогіки та виконавства Київ : Муз. Україна, 1981. 116 с. С. 41–50.

Загоровська С. Завдання музично-педагогічної діагностики у процесі виховання сучасного фахівця. Музикознавча думка Дніпропетровщини. Дніпропетровськ, 2013. Вип. 8. С. 153–165.