МОТИВАЦІЯ МАГІСТРІВ ТЕХНІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ ДО ОВОЛОДІННЯ ІНШОМОВНОЮ НАУКОВОЮ КОМУНІКАЦІЄЮ
PDF

Ключові слова

магістр, мотивація, іншомовне спілкування, наукова комунікація, педагогічні технології master, motivation, foreign language communication, scientific communication, pedagogical technologies

Як цитувати

ГАЛАЦИН, К. О., & ФЕЩУК, А. М. (2022). МОТИВАЦІЯ МАГІСТРІВ ТЕХНІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ ДО ОВОЛОДІННЯ ІНШОМОВНОЮ НАУКОВОЮ КОМУНІКАЦІЄЮ. АКАДЕМІЧНІ СТУДІЇ. СЕРІЯ «ПЕДАГОГІКА», 1(4), 57-63. https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2021.4.1.8

Анотація

Реформування вищої освіти в Україні передбачає ґрунтовне, усвідомлене й системне вивчення іноземних мов у закладі вищої освіти, в тому числі і за професійним спрямуванням. Це забезпечує можливість майбутньому фахівцю не лише отримувати необхідну іншомовну професійну інформацію, але й спілкуватися в науковому середовищі. Практика свідчить, що в магістрів закладів вищої технічної освіти не завжди вистачає мотивації для оволодіння знаннями й навичками іншомовної академічної комунікації. Метою статті є узагальнення психолого-педагогічних підходів із використанням педагогічних технологій щодо мотивації магістрів технічних спеціальностей до академічного іншомовного спілкування. Методами дослідження є аналіз, узагальнення, систематизація та конкретизація. У статті розкрито специфіку іншомовної наукової комунікації: це не тільки певне наукове оточення, а й володіння науковою термінологією, уміння її використовувати, здатність вести обмін думками, обґрунтовувати позицію і доводити її, уміння слухати й акцентувати увагу на значимій інформації тощо. Наголошено, що основою дидактичної системи навчання магістрів має бути андрагогічний підхід, тобто врахування особливостей навчання дорослих, зокрема того, що в них внутрішні мотиватори переважають над зовнішніми. Розкрито можливості використання сучасних педагогічних технологій та психолого-педагогічних підходів для мотивації магістрів технічних спеціальностей із метою формування в них мовних знань та мовленнєвих компетентностей, необхідних для ефективного спілкування в академічному науковому просторі. Зокрема, визначено, що ефективними мотиваторами навчання дорослих є не тільки їхні цілі і домагання, а й форми організації освітньої діяльності, методи і технології, як-от: технології групового навчання, технології проблемного навчання, застосування інтерактивних технологій, технологій дистанційного навчання. Перспективними є дослідження особливостей реалізації індивідуальних особливостей студентів технічних спеціальностей у процесі оволодіння знаннями та компетентностями для іншомовного наукового спілкування в науковому просторі.

https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2021.4.1.8
PDF

Посилання

Беш Л. В., Дмитришин Б. Я., Беш О. М., Яскевич О. І., Мацюра О. І. Сучасні можливості підвищення мотивації студентів до навчання. Педагогічні проблеми підготовки медиків у вищому закладі освіти. Львівський клінічний вісник. 2017. № 1 (17). С. 60–64.

Дмитрієва О. Шляхи підвищення мотивації студентів до вивчення англійської мови у ЗВО. Актуальнi питання гуманiтарних наук. 2021. Т. 1. С. 272–276. URL: https://doi.org/10.24919/2308-4863/36-1-43 (дата звернення 04.10.21).

Лук’яненко В. В. Формування мотивації навчання студентів технічних спеціальностей на заняттях з англійської мови. Новітні освітні технології : матеріали науково-практичної конференції. URL: http://confesp.fl.kpi.ua/fr/node/1164 (дата звернення 04.10.2021).

Луценко О. В. Формування професійної мотивації курсантів вищих навчальних закладів МВС України на основі інноваційних дидактичних моделей. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. 2015. Вип. 4 (82). URL: http://eprints.zu.edu.ua/20445/1/133–137.pdf. (дата звернення 01.10.21).

Практичний курс іншомовного наукового спілкування (англійська, німецька, французька мови). Робоча програма навчальної дисципліни (Силабус). URL: http://kamts2.kpi.ua/node/234 (дата звернення 14.10.2021).

Рідель Т. М. Шляхи підвищення мотивації при вивченні англійської мови студентами СНАУ. Молодий вчений. 2017. № 12 (52). С. 448–453.

Сисоєва С. О. Інтерактивні технології навчання дорослих : навчально-методичний посібник. Київ : ВД «ЕКМО», 2011. 324 с.

Черняк Н. О. Формування мотивації студентів до навчання у ВНЗ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти. 2013. № 38–39. С. 388–393. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pipo_2013_38-39_63. (дата звернення 18.10.2021).

Leshchenko, M., Lavrysh, Yu., Halatsyn, K. (2018). The role of content and language integrated learning at Ukrainian and Polish educational systems: challenges and implication. Advanced Education, 9, 17–25. DOI: 10.20535/2410-8286.133409 (Web of Science Core Collection)