Анотація
У цій статті досліджується суттєва роль лінгвостилістики у формуванні методологічних та комунікативних основ викладання англійської мови за професійним спрямуванням (АПС), зокрема в економічному та бізнес-контекстах. Спираючись на сучасні тенденції в теорії стилізму, дискурс-аналізі та прикладній лінгвістиці, дослідження представляє комплексний погляд на те, як лінгвістична та стилістична компетентність у професійних регістрах сприяє розробці ефективних навчальних програм з АПС. Особлива увага приділяється аналізу ключових стилістичних особливостей професійних жанрів, таких як звіти, електронні листи, презентації, переговори та академічне ділове письмо, як з теоретичної, так і з практичної точки зору. Автори наголошують на важливості інтеграції стилістичної обізнаності в підготовку викладачів АСП, пропонуючи педагогічні стратегії, спрямовані на підвищення дискурсивної компетентності здобувачів освіти у предметно-орієнтованому спілкуванні. Тематичні дослідження з викладання ділової англійської мови ілюструють ефективність жанрових та стилістичних підходів. У заключному розділі розглядається майбутнє освіти з АСП у багатомовному академічному середовищі, підкреслюючи необхідність адаптації навчальних програм до динамічних змін у глобальній діловій комунікації. Таким чином, лінгвостилістика слугує не лише теоретичною основою, а й практичним інструментом, який допомагає здобувачам розвивати не лише мовні навички, а й гнучкість у використанні мови відповідно до специфіки їхньої професійної діяльності. Такий підхід забезпечує ефективнішу інтеграцію випускників у міжнародне бізнес-середовище та підвищує їхню конкурентоспроможність на ринку праці.
Посилання
Bhatia, V. K. (2004). Worlds of written discourse: A genre-based view. London : Continuum.
Dudley-Evans, T., & St John, M. J. (1998). Developments in English for Specific Purposes: A multi-disciplinary approach. Cambridge : Cambridge University Press.
Flowerdew, J. (2013). Discourse in English language education. London : Routledge.
Halliday, M. A. K., & Matthiessen, C. M. I. M. (2014). Halliday’s introduction to functional grammar (4th ed.). London : Routledge.
Hyland, K. (2005). Metadiscourse: Exploring interaction in writing. London : Continuum.
Hyland, K. (2011). Learning to write for academic purposes: Specificity and second language writing. In R. M. Manchon (Ed.). Learning-to-write and writing-to-learn in an additional language (pp. 17–35). Amsterdam : John Benjamins.
Swales, J. M. (1990). Genre analysis: English in academic and research settings. Cambridge : Cambridge University Press.
Widdowson, H. G. (2004). Text, context, pretext: Critical issues in discourse analysis. Oxford : Blackwell.
Yakhontova, T. (2002). “Cultural and disciplinary variation in academic discourse: The issue of influencing factors.” Journal of English for Academic Purposes, 1(2), 153–167.

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
