ЛІНГВОСТИЛІСТИКА ПРОФЕСІЙНОЇ КОМУНІКАЦІЇ ЯК ОСНОВА ВИКЛАДАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ ЗА ФАХОМ
PDF (English)

Ключові слова

викладання англійської мови для спеціалістів, професійний дискурс, стилістична компетенція, ділова англійська, лінгвостилістика, функціональна лінгвістика, жанровий аналіз, методика викладання ESP teaching, professional discourse, stylistic competence, business English, linguostylistics, functional linguistics, genre analysis, teaching methodology

Як цитувати

БІЛОБРОВА, Ю. О., ЖАРКО, О. О., & БАТЕНЬОВА, І. Г. (2025). ЛІНГВОСТИЛІСТИКА ПРОФЕСІЙНОЇ КОМУНІКАЦІЇ ЯК ОСНОВА ВИКЛАДАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ ЗА ФАХОМ. АКАДЕМІЧНІ СТУДІЇ. СЕРІЯ «ГУМАНІТАРНІ НАУКИ», (3), 70–75. https://doi.org/10.52726/as.humanities/2025.3.8

Анотація

У цій статті досліджується суттєва роль лінгвостилістики у формуванні методологічних та комунікативних основ викладання англійської мови за професійним спрямуванням (АПС), зокрема в економічному та бізнес-контекстах. Спираючись на сучасні тенденції в теорії стилізму, дискурс-аналізі та прикладній лінгвістиці, дослідження представляє комплексний погляд на те, як лінгвістична та стилістична компетентність у професійних регістрах сприяє розробці ефективних навчальних програм з АПС. Особлива увага приділяється аналізу ключових стилістичних особливостей професійних жанрів, таких як звіти, електронні листи, презентації, переговори та академічне ділове письмо, як з теоретичної, так і з практичної точки зору. Автори наголошують на важливості інтеграції стилістичної обізнаності в підготовку викладачів АСП, пропонуючи педагогічні стратегії, спрямовані на підвищення дискурсивної компетентності здобувачів освіти у предметно-орієнтованому спілкуванні. Тематичні дослідження з викладання ділової англійської мови ілюструють ефективність жанрових та стилістичних підходів. У заключному розділі розглядається майбутнє освіти з АСП у багатомовному академічному середовищі, підкреслюючи необхідність адаптації навчальних програм до динамічних змін у глобальній діловій комунікації. Таким чином, лінгвостилістика слугує не лише теоретичною основою, а й практичним інструментом, який допомагає здобувачам розвивати не лише мовні навички, а й гнучкість у використанні мови відповідно до специфіки їхньої професійної діяльності. Такий підхід забезпечує ефективнішу інтеграцію випускників у міжнародне бізнес-середовище та підвищує їхню конкурентоспроможність на ринку праці.

https://doi.org/10.52726/as.humanities/2025.3.8
PDF (English)

Посилання

Bhatia, V. K. (2004). Worlds of written discourse: A genre-based view. London : Continuum.

Dudley-Evans, T., & St John, M. J. (1998). Developments in English for Specific Purposes: A multi-disciplinary approach. Cambridge : Cambridge University Press.

Flowerdew, J. (2013). Discourse in English language education. London : Routledge.

Halliday, M. A. K., & Matthiessen, C. M. I. M. (2014). Halliday’s introduction to functional grammar (4th ed.). London : Routledge.

Hyland, K. (2005). Metadiscourse: Exploring interaction in writing. London : Continuum.

Hyland, K. (2011). Learning to write for academic purposes: Specificity and second language writing. In R. M. Manchon (Ed.). Learning-to-write and writing-to-learn in an additional language (pp. 17–35). Amsterdam : John Benjamins.

Swales, J. M. (1990). Genre analysis: English in academic and research settings. Cambridge : Cambridge University Press.

Widdowson, H. G. (2004). Text, context, pretext: Critical issues in discourse analysis. Oxford : Blackwell.

Yakhontova, T. (2002). “Cultural and disciplinary variation in academic discourse: The issue of influencing factors.” Journal of English for Academic Purposes, 1(2), 153–167.

Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.